ماف نیوز: ارگانهای امنیتی ایلام، از یک روحانی به اتهام «تبلیغ به نفع احزاب کُردی» بازجویی کردند. در مهاباد هم امام و خطیب یکی از مساجد این شهرستان به اتهام «ارتباط با جریانات اسلامی مخالف جمهوری اسلامی» مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در روزهای اخیر اداره‌ی اطلاعات ایلام، حجت‌الاسلام «امیرعلی روحی» را احضار و مورد بازجویی قرار داده است.

اتهام مطروحه از سوی اداره‌ی اطلاعات علیه این روحانی ایلامی، «تبلیغ به نفع احزاب کُردی» بوده است‌. استناد این ارگان امنیتی برای طرح چنین اتهامی، اعلام حمایت وی از برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق می‌باشد.

در خبری دیگر روز ۲ دی ماه، ماموستا «مراد اکرام» امام جمعه و خطیب روستای سهولان مهاباد به اداره‌ی اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. او همچنین تهدید شده است که باید این روستا را ترک کند.

این روحانی مهابادی به اتهام «ارتباط با جریانات اسلامی مخالف جمهوری اسلامی» احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

در ادبیات جمهوری اسلامی، آن دسته از جریانات اهل سنت که به ولایت فقیه معتقد نیستند «تکفیری» خوانده می‌شوند. تاکنون شمار زیادی از فعالین اهل سنت از سوی دستگاه قضایی به اتهام عضویت در این جریانات با احکام اعدام و زندان روبرو شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com