۳۰ آذر ۹۶ – امروز و روزهای گذشته با تحقیقی که منتشر کردیم فراوان از نفرت‌پراکنی و ستیزه‌جویی حکومت ایران با همجنسگرایان گفتیم. گفتیم که هدف ما تامین امنیت و کرامت انسانی همجنس‌گرایان در ایران است. حال آنکه این گفتمان نفرت‌پراکن و دیگری‌ستیز، همجنس‌گرایان ایرانی را از یک شب یلدای شاد و صمیمی در کنار خانواده و شریک زندگی محروم کرده است.

امشب مردم ایران در حالی یلدا را در کنار خانواده و عزیزان خود با دل شاد و لب خندان سپری می‌کنند که همجنس‌گرایان بسیاری از شریک شدن تمام و کمال در این شادی محروم‌اند.

خوب می‌دانیم که بسیاری همجنس‌گرایان ایرانی در تبعید از خانواده و عزیزان خود دور افتاده‌اند و آرزو دارند که در این شب یلدا در کنار آن‌ها می‌بودند.

همجنس‌گرایان دیگری در ایران در کنار خانواده خود هستند اما امکان سهیم شدن این لحظات زیبا و پر از عشق را با شریک زندگی همراه با خانواده خود ندارند، چرا که از عاقبت آشکارسازی و معرفی معشوق خود به پدر و مادر، و خواهر و برادر هراسانند.

عده‌ای دیگر از ما همجنس‌گرایان به جرم عاشقی به همجنس با خشونت از سوی والدین خود طرد شده و در این ساعت‌ها که همه در کنار خانواده خود می‌نشینند و می‌نوشند و حافظ می‌گشایند، حسرت خانواده‌ای حمایتگر را دارند.

برخی از همجنسگرایان ایرانی نیز این راز مگو را با خانواده در میان گذاشته و از مهر و درک آن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

اما سهمِ‌ اغلب ما همجنس‌گرایان از یلدا به جز انار و آجیلش، بغض و تنهایی است.

این‌همه دوری و بی‌مهری برای چیست؟ در سرزمین ما که یلدا برای همه است، چرا “عشق” برای همه نشد؟

بیایید یلدا، این نماد غلبه مهر بر تاریکی را به فال نیک بگیریم!

همانطور که در این طولانی‌ترین شب سال نمی‌گذاریم چراغ خانه‌مان خاموش شود،‌ در برابر سیاهی سنگین این نفرت‌پراکنی‌ها علیه همجنس‌گرایان، نگذاریم نور امید در دل‌هایمان خاموش شود!

بیایید به سبک یلدا، برای پیروزی “عشق” به “نفرت” در این سرزمین بکوشیم و تا برآمدن خورشید برابری و نوع‌دوستی از مبارزه نایستیم.

بیایید آرزوهای بزرگ داشته باشیم…

یلدایتان رنگین‌کمانی!

 

شش‌رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنس‌جندرهای ایرانی)


شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com