معاون امور زنان رئیس دولت در یادداشتی در کانال تلگرامی خود مدعی شده محدودیت برای تحصیل دانشجویان کاهش یافته و روند ستاره‌زدایی از دانشجویان ادامه دارد. این در حالی است که بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار هیچ‌گاه نتوانستند به ادامه تحصیل بپردازند.

معصومه ابتکار در این یادداشت تلگرامی با اشاره به «برگزاری گسترده‌تر مراسم روز دانشجو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم» نوشته در این دوران فضای بهتری از نظر سیاسی و اجتماعی وجود دارد «گرچه موانع و محدودیت هایی هم قابل احصاء باشد. چنانچه ستاره‌دار شدن و محدودیت برای ادامه تحصیل برخی دانشجویان نگرانی‌هایی‌ را به وجود آورده که با اطلاع و پیگیری جدی وزیر علوم، تعدادی از این موارد کاهش یافته و روند ستاره‌زدایی ادامه دارد.»

یکی از بزرگترین شعارهای دولت روحانی در حوزه دانشگاه‌ها رفع محدودیت‌های تحصیلی برای دانشجویان ستاره‌ٔدار بود، با این‌حال و با وجود تکرار این شعار در انتخابات گذشته بازهم همچنان بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار امکان بازگشت به کلاس‌های دانشگاه را نیافتند و حتی بر آمار دانشجویان ستاره‌دار هم اضافه شد. همچنان هم فعالیت دانشجویان در دانشگاه با محدودیت‌های فراوان مواجه است و برخورد امنیتی با دانشجویان ادامه دارد.

لینک دکهٔ خبر: ایسنا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com