در روزهای گذشته نوشتیم که قصد داریم قوانین کشورهای پیشرفته در زمینه حقوق افراد ترنسجندر را برایتان منتشر کنیم. اولین سندی که در وبسایت شش‌رنگ منتشر کردیم قانون ترنسجندر ۲۰۱۴ هند بود که قانون نسبتا مفصلی در ۱۰ فصل هست.

با تشکر از «حق ترنس‌ها، همین حالا!» Trans Right NOW که این مطلب رو در دو قسمت به اشتراک گذاشتند و با این کار جمع‌بندی خلاصه‌ای هم ارائه داده اند.

این مطالب «جهت ترسیم چشم‌انداز مطلوب و فرموله کردن مطالبات جامعه‌ی ترنس‌جندر را در چند پست مجزا برای قیاس و تطبیق قوانین جاری در کشورمان نسبت به این کشورها» ارائه شده است.

← قسمت اول قانون ترنسجندر در هند از فیسبوک «حق ترنس‌ها همین حالا»

← قسمت دوم قانون ترنسجندر در هند از فیسبوک «حق ترنس‌ها همین حالا»

 

از شما خواهشمندیم این مطالب رو با دوستان و آشنایان‌تون به اشتراک بگذارید.
فاصله بسیار زیادی که بین حقوق اجتماعی ترنس‌های ایران با کشوری مثل هند، پاکستان یا در آمریکای جنوبی هست باید ما رو به فکر و سپس به عمل وادارد. اولین گام ارزیابی وضعیت است و پاسخ به این سوال که حقوق شهروندی ما به عنوان یک ترنس چیست؟ مطالبات ما چه باید باشد؟ به اعتقاد ما این اسناد می‌تواند کمک شایانی به جامعه ترنسجندر باشد.
در روزهای آینده قانون‌های مربوط به افراد ترنسجندر در آرژانتین رو برای شما منتشر خواهیم کرد.

📌 تلگرام حق ترنس‌ها همین حالا: https://t.me/TransRightNOW

با ما همراه باشید.
#شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی:
🌈 http://6rang.org
🌈 t.me/Iran6Rang
🌈 instagram.com/6rangiran
🌈 facebook.com/6rang.Iran
🌈 youtube.com/user/6rangIran
🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com