ماف نیوز: مدیر یک کانال تلگرامی در ارومیه توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده است. اتهام وی «انتشار اخبار مجرمانه» عنوان شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «صلاح‌الدین رنجبر» ۲۴ ساله مدیر کانال تلگرامی «ارومیه دنگ» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد. کانال تلگرامی مربوطه هم با انتشار مطلب کوتاهی، توقف فعالیت‌های خود را به اطلاع رسانده است.

در این خبر کوتاه عنوان شده است که «این کانال تلگرامی به دلیل انتشار اخبار مجرمانه مسدود است.»

یک منبع نزدیک به خانواده‌ی رنجبر در این باره گفت: «وی متهم به انتشار اخباری است که طبق ادعای اداره‌ی اطلاعات، مردم را علیه نهادهای دولتی تحریک می‌کنند.»

این کانال تلگرامی که در سامانه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده بود، اخبار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را منتشر می‌نمود.

طبق اعلام پلیس فتا، «فاش نمودن و انتشار غیرمجاز اسناد و دستورها و مسایل محرمانه و سری دولتی و عمومی» جرم محسوب شده و براساس بند ۶ ماده ۶ قانون مطبوعات و مواد ۲و۳ ‌قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی و ماده ۳ قانون جرائم رایانه‌ای، با خاطی برخورد می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com