یک فیلم رنگین کمانی در مورد زنان همجنسگرا برای بخش فیلم های خارجی اسکارارسال شده است. فیلم تلما که این هفته منتشر میشود، توسط کمپانی نروژی تولید کننده اش برای رقابت در بخش فیلم های خارجی در اسکار امسال ثبت نام شده است.

این فیلم به کارگردانی یواکیم ترایر، داستان دختر ایی است که برای دوری از والیدین سخت گیرش و گذراندن دوره  دانشگاهی به شهر اسلو نروژ میرود.

فیلم علاوه بر پرداختن به تشنج های ماورا طبیعی و بدون دلیل تلما، به مراحل رویاویی و پذیرش علاقه عاشقانه او به زنان، در حین تلاش وی برای راضی نگه داشتن والدین محافظه کار مسیحی اش میپردازد.

اگر تلما برای نمایش در اسکار انتخاب شود، اولین فیلم همجنسخواهانه ترسناکی خواهد بود که در این جشنوادره به نمایش در می آید.

این که این فیلم پیش از ارسال مورد تحسین منتقدین از جمله مجله نیوزویک قرار گرفته است، احتمال استقبال دیگر منتقدین را بالا میبرد. این فیلم همچنین  این کارگردان به دلیل اینکه کلیشه تکراری قهرمان سازی از یک مرد دگرجنسخواه سفید پوست را تکرار نکرده است، مورد تحسین قرار گرفته است.

این فیلم به عنوان داستان عصر جدید توصیف شده است تا آستانه ایی که ورج (پایگاه اطلاع رسانی در مورد رسانه ها ، آنر داستان ا ترور رشد نامیده است.

خانواده محافظه کار تلما بر آنند که مانع توانایی های ماورای طبیعی و تشنج های وی شوند. اما توانایی های ماورای طبیعی تلما، با کشف عشقش به همکلاسی همجنس خود، موجب تقویت آنها میشود به طوریکه ورج این فیلم را دارای حسی قدرتمند میداند.

پیشتر از این فیلم هایی با مزامین همجنسخواهانه بین زنان  به جشنواره اسکار ارسال شده است.اما هیچ یک از این فیلم ها برنده جایزه ایی نشده اند. علی رغم اینکه فیلم آبی گرمترین رنگ است توانست جوایز متعددی از جمله جایزه فیلم کن را از آن خود کند؛ اقبالی در اسکار برای بردن جایزه نداشت.

فیلم کارول با بازی رونی مارا و کیت بلنچت که مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفت، نامزد جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن و فیلم برداری در اسکار شد، اما نتوانست هیچ یک را از آن خود کند.

 

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
 ‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه: 
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع :
 http://www.pinknews.co.uk/2017/11/13/this-lesbian-horror-film-could-be-set-to-win-an-oscar/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com