صبح امروز اخبار کانال ده اسرائیل یک تلگرام دیپلماتیک را که در ارتباط با رویدادهای به هم‌ریختۀ آخر هفته در لبنان و عربستان سعودی به همه سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان فرستاده شده، منتشر کرد. سعد حریری نخست‌وزیر لبنان پس از آن‌که توسط حامیان سعودی خود به ریاض فراخوانده شد به طور غیرمترقبه استعفا داد و سعودی‌ها اعلام کردند که لبنان عیله عربستان سعودی «اعلام جنگ داده است.» تلگرام محرمانه سفارت که به عبری نوشته شده نخستین سندی است که ثابت می‌کند سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها به طور حساب شده برای وخیم‌تر کردن وضعیت در خاورمیانه همکاری می‌کنند

تلگرام «انفجاری» محرمانه برملا شده همکاری اسرائیل-سعودی را برای تحریک به جنگ تأیید می‌کند.

صبح امروز اخبار کانال ده اسرائیل یک تلگرام دیپلماتیک را که در ارتباط با رویدادهای به هم‌ریختۀ آخر هفته در لبنان و عربستان سعودی به همه سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان فرستاده شده، منتشر کرد. سعد حریری نخست‌وزیر لبنان پس از آن‌که توسط حامیان سعودی خود به ریاض فراخوانده شد به طور غیرمترقبه استعفا داد و سعودی‌ها اعلام کردند که لبنان عیله عربستان سعودی «اعلام جنگ داده است.»

تلگرام محرمانه سفارت که به عبری نوشته شده نخستین سندی است که ثابت می‌کند سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها به طور حساب شده برای وخیم‌تر کردن وضعیت در خاورمیانه همکاری می‌کنند.

تلگرام انفجاری محرمانه نکات زیر را برملا می‌کند:

۱- در روز یک‌شنبه درست پس از استعفای تکان‌دهنده حریری نخست‌وزیر لبنان، اسرائیل یک تلگرام به همه سفارتخانه‌های خود فرستاد و خواست که دیپلمات‌های آن برای افزایش فشار دیپلماتیک بر حزب‌الله و ایران هر کار می‌توانند انجام دهند‌.

۲- تلگرام خواهان ترغیب حمایت از جنگ عربستان سعودی علیه حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن شد.

۳- تلگرام تأکید کرد که ایران درگیر در «خرابکاری منطقه‌ای» است.

۴- دیپلمات‌های اسرائیل ترغیب شدند در تلاش برای اخراج حزب‌الله از دولت و سیاست‌های لبنان، در کشورهای میزبان به «بالاترین مقامات» متوسل شوند.

گزارشگر اسرائیلی که تلگرام را به دست آورده باراک راوید، خبرنگار ارشد دیپلماتیک برای اخبار کانال ده است. راوید دیروز از طریق صفحه توئیتر خود اعلام کرد:

۱- «من در کانال ده تلگرامی را که برای دیپلمات‌های اسرائیلی فرستاده شده و خواهان لابی‌گری برای سعودی/حریری و علیه حزب‌الله است، منتشر کردم. تلگرام که از وزارت امور خارجه اسرائیل در اورشلیم به همه سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان فرستاده شده در ارتباط با استعفای حریری است.

۲- به دیپلمات‌ها دستور داده شده برای دولت‌های میزبان خود درباره وضعیت سیاسی داخلی در لبنان مانور دهند-یک اقدام بسیار نادر.

۳- تلگرام می‌گوید: «لازم است شما تأکید کنید استعفای حریری نشان می‌دهد چقدر ایران و حزب‌الله برای امنیت لبنان خطرناک هستند.»

۴- «استعفای حریری نادرستی این بحث را نشان می‌دهد که مشارکت حزب‌الله در دولت، لبنان را باثبات می‌سازد.»

۵- تلگرام به دیپلمات‌های اسرائیل دستور می‌دهد از عربستان سعودی در جنگ آن با حوثی‌ها در یمن حمایت کنند.

۶- تلگرام هم‌چنین تأکید می‌کند که «موشک پرتاب شده توسط حوثی‌ها به ریاض اعمال فشار بیش‌تر به ایران و حزب‌الله را می‌طلبد.» …

 
منبع: بدون حصار
نویسنده: تایلر دوردن

۷ نوامبر ۲۰۱۷

http://www.zerohedge.com/news/2017-11-07/leaked-secret-israeli-cable-confirms-israeli-saudi-coordination-lebanon

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com