با اینکه بسیاری از وب سایت ها قابل اطمینان هستند و هدف خوبی را دنبال می‌کنند، همه آنها اینگونه نیستند. بعضی سایت‌ها به اندازه کافی امن نیستند و به هکرها این امکان را می‌دهند که از طریق حفره‌های امنیتی به کامپیوتر کاربران بازدید کننده رخنه کنند. برخی از وب‌سایت‌ها توسط مجرمان اینترنتی برای دسترسی به اهداف‌شان طراحی شده‌اند، برای مثال فریب دادن مردم برای فاش کردن اطلاعات شخصی‌شان، به موجب سرقت هویت. در نتیجه، می‌توان گفت هر گاه از یک وب‌سایت جدید بازدید می‌کنید، در واقع این خطر را پذیرفته‌اید که آن وب‌سایت ممکن‌ است حاوی دستورات مخربی باشد.

برای به حداقل رساندن این خطر می‌توانید از امکان Web of Trust بهره‌برداری کنید، که اطلاعاتی در مورد وب‌سایتی که قصد بازدید آن را دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. Web of Trust یا WOT با گوگول کروم ترکیب می‌شود و نوار ابزار کروم رتبه‌ی قابل اعتماد بودن هر وب‌سایتی که می‌خواهید وارد آن شوید را به نمایش می‌گذارد. اگر کاربران دیگر تجربه‌ی بدی از بازید یک وب‌سایت داشته باشند، WOT شما را از آن تجربه با خبر می‌سازد، و این آگاهی به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید آیا اطلاعات شخصی‌تان، مثلا اطلاعات کارت اعتباریتان، را در آن وب‌سایت وارد کنید یا خیر.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com