هر فردی هرقدر هم پرمشغله، نیاز دارد تا زمانی را صرف خودش کند، به خودش توجه کند و اگر نمی‌تواند یک روز کامل زمان کنار بگذارد، حداقل چند ساعتی را برای خوشی و آرامش خودش صرف کند. برای هر فرد نوع فعالیتی که دوست دارد انجام دهد تا احساس آرامش کند، تفاوت دارد. یکی دوست دارد کتاب بخواند، دیگری دلش می‌خواهد چند ساعتی با موسیقی موردعلاقه‌اش برقصد و آواز بخواند، عده‌ای هم علاقه دارند تا حمامی طولانی و آرامش بخش داشته باشند.
در دنیای امروز که فضای خانه‌ها کوچک‌تر شده است و داشتن فضای شخصی در منازل دشوارتر شده، یکی از بهترین روش‌های رسیدن به آرامش و وقت گذاشتن برای خود، حمام کردن است. در این روش نیاز به یک حمام تمیز و وان دارید.
🔸 در جاهای مناسب که خطر خیس شدن وجود ندارد، شمع‌ روشن کنید. بعضی افراد ممکن است اطراف وان را با گلبرگ‌های طبیعی نیز تزئین کنند.
🔸وسیله‌ای برای سرگرمی به داخل حمام ببرید مثلا دستگاه پخش موسیقی موردعلاقه یا کتاب مورد علاقه‌تان را.
🔸 غذا و نوشیدنی مورد علاقه خود را به داخل حمام ببرید و در جایی که از داخل وان به راحتی به آن دسترسی دارید، قرار دهید. مثلا روی یک میز کوتاه کنار وان.
🔸 8 قطره روغن اسانس مورد علاقه‌تان را داخل وان پرازآب بریزید.
🔸 برای حفظ آرامش بیشتر خود، درب حمام را قفل کنید.
🔸 دمای آب و محیط حمام باید به اندازه‌ای باشد که احساس ناراحتی نکنید.
🔸 برای راحتی بیشتر هنگام تکیه دادن از بالشت دور گردن استفاده کنید.
🔸 حالا می‌توانید در داخل وان بنشینید و درحالیکه از فضای دلنشینی که ایجاد کرده‌اید لذت می‌برید نوشیدنی و غذای مورد علاقه خود را نیز صرف کنید. به موسیقی گوش دهید یا کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید و حتی کمی مدیتیشن کنید.
🔸 پس از استحمام، هنگامی که می‌خواهید درپوش مجرای تخلیه‌ی آب را بردارید، داخل وان دراز بکشید و وقتی آب به سمت فاضلاب کشیده می‌شود، تجسم کنید که همه تنش‌ها را از بدن شما بیرون کشیده و با خود می‌برد و در شما احساس آرامشی مضاعف ایجاد می‌کند.
توجه کنید که گرمای بیش از حد آب حمام، اثر خشک کننده وسست کننده دارد. اگر احساس ضعف و بی‌حالی می‌کنید، پیش از برخاستن از وان روی صورت و بدنتان آب سرد بپاشید. گرفتن دوش آب سرد نیز در پایان کار به شما انرژی خواهد داد.

مرکز مشاوره رنگین کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com