تصویر: یادواره قربانیان جرایم برخاسته از نفرت علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی (برزیل)

یک قاضی در برزیل مداخله در گرایش جنسی افراد را بلامانع اعلام کرد.
این حکم در واقع نقض سند ۱۹۹۹ صادره شورای فدرال روانشناسی است که انجام هرگونه مداخلات پزشکی از سوی روانشناسان برای تغییرگرایش جنسی را ممنوع اعلام کرده بود.

یکی از شاکیانی که در این تصمیم دادگاه نقش داشته است روانشناسی است که در سال ۲۰۱۶ به دنبال تلاش برای تغییر گرایش جنسی مراجعان و استفاده از لفط «بیماری» برای همجنسگرایی، مجوز فعالیت حرفه‌ای خود را از دست داد.

حکم قاضی واکنش گسترده مردم این کشور را در پی داشت. شورای فدرال روانشناسان برزیل در بیانیه شرح داد که این حکم به افزایش «احتمال خطرناک راه‌اندازی دوباره درمان‌های تغییر گرایش جنسی» منجر خواهد شد و وعده داد این دستور دادگاه را لغو خواهد کرد.

به گفته روجرینو جیانینی، رئیس این شورا: «به چیزی که بیماری نیست راه درمان هم اختصاص نمی‌یابد.»

سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۹۰ همجنسگرایی را از فهرست اختلالات روانی حذف کرد و این حرکت نقطه عطفی بود در تغییر جهانی دیدگاه‌ها نسبت به همجنسگرایی از یک بیماری به یک شکل طبیعی از اشکال سکشوالیته در انسان.

امروز اجماع متخصصان حوزه بهداشت و سلامت در جهان گویای این مطلب است که تلاش برای تغییر گرایش جنسی افراد عملی ناکارآمد، غیراخلاقی و آسیب‌رسان است. همچنین مداخله پزشکی به منظور تغییر گرایش جنسی از سوی سازمان ملل مصداق شکنجه دانسته می‌شود.

برزیل با یک فقره قتل در هر روز ناامن‌ترین کشور برای اقلیت‌های جنسی جنسیتی است. گسترش پایگاه‌های مسیحیان انجیلی در برزیل و همسو شدن آنان با گروه‌های راست سیاسی در این کشور فضا را بر جامعه ال‌جی‌بی‌تی تنگ‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: https://goo.gl/fFhs4C

#شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی:
🏳️‍🌈 t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 youtube.com/user/6rangIran
🏳️‍🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‍

#برزیل #گرایش_جنسی #همجنسگرایی #روانشناسی #بهداشت #سلامت #اقلیت_جنسی #لزبین #گی#سکشوالیته

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com