روژی کورد: ایالات متحده آمریکا پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۶ شمسی، تحریم‌هایی جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

بر اساس این تحریمها؛ ۱۱ شخصیت حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی مشمول تحریم شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تحریم شدگان، از سپاه پاسداران ایران حمایت کرده یا در حملات سایبری علیه سیستم مالی آمریکا، دست دارند.

بنا بر این گزارش، وزارت خزانه‎‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمام اموال و منافع مرتبط با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تحریم شده، بلوکه شده است. آمریکایی‌ها هم از تعامل با آن‌ها منع شده‌اند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا توضیح داده که یکی از نهادهای هدف تحریم‌ها، از برنامه موشک‌های بالستیک ایران، حمایت می‌کند.

این بیانیه افزوده است: «وزارت خزانه‌داری آمریکا به اعمال تحریم‌های شدید برای مقابله با اقدام‌های تحریک‌آمیز ایران، سپاه پاسداران و تروریست‌ها، ادامه خواهد داد».

وزارت خزانه‌داری آمریکا توضیح داد: «تحریم‌ها یک شرکت ایرانی ارائه دهنده خدمات به برنامه موشک‌های بالستیک، تعدادی شرکت هوایی که اقدام به انتقال جنگجو و سلاح را به سوریه می‌کنند و همچنین تعدادی هکر که موسسه‌های مالی آمریکایی را هدف حملات سایبری قرار می‌دهند را هدف قرار داده است».

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است بر سر تمدید تعلیق تحریم‌های اقتصادی مرتبط با توافق هسته‌ای ایران، تصمیم خواهد گرفت.

ترامپ ماه ژوئیه گذشته با ادامه عمل به توافق هسته‌ای ایران به همراه ادامه تعلیق حریم‌ها، موافقت کرده بود اما در پایان همان ماه، تحریم‌های حقوقی و مالی جدیدی علیه مرتبطان با برنامه موشکی و سپاه پاسداران ایران، اعمال کرد.

این تحریم‌ها یک روز پس از آن اعمال شد که ایران موشکی برای قرار دادن یک ماهواره قضایی در مدار شلیک کرد.

۱۵ اوت گذشته ایران تهدید کرد در صورتی که واشینگتن به سیاست تحریم‌ها ادامه دهد، از توافق هسته‌ای کنار خواهد کشید.

توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان)، ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۵ حاصل شد و یک سال بعد به اجرا در آمد. برپایه این توافق، در مقابل محدود شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به خاطر این فعالیت‌ها، به تعلیق درآمد.

ترامپ از ابتدا مخالف توافق هسته‌ای بود و آن را بدترین توافق ممکن نامید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com