ماف نیوز: با گذشت بیش از سه ماه از بازداشت دو جوان مریوانی توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران، از سرنوشت آنان اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «امیر ارژنگی» ۲۱ ساله فرزند مختار و «باسط افشار» ۱۹ ساله فرزند رضا که سه ماه قبل در مریوان بازداشت شده‌اند، همچنان در بازداشت بسر می‌برند و خانواده‌هایشان علیرغم مراجعه به مراکز امنیتی و قضایی، تاکنون موفق به کسب اطلاع دقیقی از فرزندان خود نشده‌اند.

با این حال یک منبع امنیتی در سنندج گفته است که این دو تن هم‌اکنون نزد سپاه سنندج تحت بازجویی هستند.

این دو جوان از اهالی روستای «نی» از توابع مریوان در روز ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به محل نامعلومی انتقال یافتند.

اتهام وارده‌ی این افراد در هنگام بازداشت، «ارتباط با احزاب کُردی از طریق برپایی مراسمات نوروز» عنوان شده و بازداشت‌شان بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است.

سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهادهای اطلاعاتی نظام، یک سازمان متمرکز مستقل و زیر مجموعه ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران است که «مسئول کسب، پرورش و حفظ اطلاعات نظامی و تخصصی سایر واحدهای سپاه و بدست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی سپاه پاسداران و حکومت ایران و مقابله با توطئه‌های آنان» می‌باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com