📌 شما نمی‌توانید از روی ظاهر کسی بگوئید که آن‌ها ترنسجندر هستند یا خیر.
این‌کار در واقع قضاوت بی‌جا است. افراد ترنسجندر نباید حتما نوع پوشش، گفتار و رفتار خاصی داشته باشند تا ترنسجندر محسوب شوند، برعکس آن هم صادق است، قرار نیست هر مرد و زنی که کلیشه‌های رایج جنسیت مورد نظر شما را رعایت نمی‌کند، ترنسجندر باشد. درواقع قضاوت کردن هویت جنسیتی افراد نه وظیفه‌ی شما است و نه کار صحیحی می‌باشد. اگر فردی به شما می‌گوید ترنسجندر نیست یا هست، به او احترام بگذارید و فکر نکنید که بیشتر از خود فرد اطلاعات دارید. برای کمک به افرادی که در رابطه با هویت جنسیتی خود دچار سردرگمی هستند یا احساس می‌کنند نیاز به کمک دارند روانشناس‌ها و مشاور‌های آموزش دیده وجود دارند.
📌 گرایش جنسی افراد ترنسجندر را حدس نزنید.
هویت جنسیتی جدا از گرایش جنسی است. گرایش جنسی در مورد کشش عاطفی، روحی و فیزیکی به افراد دیگر است و هویت جنسیتی در رابطه با حس شخصی فرد نسبت به خودش از مرد، زن یا خارج از دوگانه‌ی جنسیت بودن است. فرد ترنسجندر می‌تواند همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و دگرجنس‌گرا باشد.
📌 از افراد ترنسجندر، نام هنگام تولدشان را سوال نکنید.
برای بعضی از افراد ترنسجندر، یادآوری نام هنگام تولد مخصوصا اگر هنوز موفق به تغییر آن نام نشده باشند، ناراحت کننده و اضطراب‌آور است و یا به سادگی نام آن‌ها بخشی از زندگی گذشته‌‌ی ایشان است که علاقه‌مند هستند پشت سر بگذارند و یادآوری مداوم افراد برای دانستن نامی که نشانگر هویت واقعی فرد ترنسجندر نیست نه تنها صحیح نیست بلکه بی‌ادبانه هم هست.
و اگر نام هنگام تولد فرد ترنسجندی را می‌دانید و آن فرد دیگر از آن نام استفاده نمی‌کند، پس نباید آن را بدون اجازه‌ی فرد با دیگران به اشتراک بگذارید. این در مورد تصاویر افراد هم صادق است، عکس‌های قبل از تطبیق جنسیت فرد ترنسجندر را با دیگران به اشتراک نگذارید مگر با اجازه‌ی آن‌ها.

مرکز مشاوره رنگین کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com