در ماه جولای تحقیقی در نشریه پزشکی “Journal of Graduate Medical Education” به چاپ رسید.
این #تحقیق برای اولین بار نشان داد استفاده از بازیگران ترنسجندر در شبیه‌سازی ویزیت بیمار#ترنسجندر، تا چه حد در افزایش آمادگی و همراهی رزیدنت‌های پزشکی با افراد ترنسجندر موثر است.

برای انجام این تحقیق یک بازیگر ترنسجندر از هالیوود استخدام شد.
وی در ابتدا آموزش دید تا در مقابل رزیدنت‌های پزشکی، نقش زن ترنسجندری را بازی کند که داروی اسپیرونولاکتون، کاهش‌دهنده تستسترون و داروی استرادیول جانشین استروژن مصرف می‌کند و با مشکل فشار خون بالا و سطح پتاسیم بالا مواجه است.

وی پس از هر بار #شبیه‌سازی، بر اساس #مهارت‌های_ارتباطی و نحوه برخورد رزیدنت نسبت به هویت ترنسجندر او به آن‌ها امتیاز می‌دهد.

دانشگاه‌های پزشکی اغلب برای تمرین ویزیت بیمار از “بیماران استانداردسازی شده” به جای بیماران واقعی استفاده می‌کنند.
اما از آنجایی که فرصت قرار گرفتن در این شبیه‌سازی عموما در اختیار افراد سیسجندر (ناترنس) قرار می‌گیرد، بسیاری از پزشکان تا پس از فارغ‌التحصیلی و آغاز حرفه #پزشکی خود هم با یک فرد مراجع#ترنس روبرو نمی‌شوند.

به همین خاطر دکتر ریچارد گرین مسئول بخش آموزشی سلامت و جنسیت در مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه خصوصی نیویورک تصمیم گرفت تا تحقیقی در این خصوص صورت دهد. وی با استخدام یک بازیگر ترنسجندر از هالیوود موقعیت مراجعه یک بیمار ترنسجندر را برای ۲۳ دانشجوی #رزیدنت خود شبیه‌سازی کرد.

وی به خوبی این مسئله را درک کرد که یک فرد غیر ترنسجندر نمی‌تواند یک فرد ترنسجندر را به خوبی نمایندگی کند. بنابراین بهتر است یک فرد ترنس برخورد #پزشکان آینده را در موقعیت‌های این چنینی ارزیابی کند و در #آموزش آن‌ها سهیم باشد.

منبع: https://goo.gl/ZSWoxn

#شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی:
🏳️‍🌈 وبسایت شش رنگ: ۶rang.org
🏳️‍🌈 کانال تلگرام شش رنگ: t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب شش رنگ: @۶rangiran

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com