روژی کورد: اعتصاب غذای ۱۵ زندانی سیاسی و عقیدتی در زندان رجایی‌شهر کرج، در اعتراض به رعایت نشدن حقوقشان از جمله «محرومیت از هواخوری روزانه»، «تهویه ضعیف»، «وجود دوربین مداربسته» و «تحویل ناقص وسایل شخصی» پس از ۱۹روز ادامه دارد.

جعفر (شاهین) اقدامی، سعید ماسوری، ابوالقاسم فولادوند، حسن صادقی، رضا اکبری منفرد و امیر قاضیانی رسما با ارسال نامه به مدیریت زندان اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند و زانیار مرادی، لقمان مرادی، سعید شیرزاد و شاهین ذوقی‌تبار و تعداد دیگری از زندانیان، نامه‌ای به مدیریت زندان ارسال نکرده‌اند اما در اعتصاب غذای تر هستند.

بر اساس گزارش‌ها، رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران نیز از ۱۰ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، در سالن جدید دوربین مداربسته و «دستگاه‌های کورکننده ارتباط موبایلی و اینترتی بیشتر است»، درحالی که در سالن‌های دیگر دوربین مداربسته وجود ندارد.

در همان حال، گارد ویژه زندان رجایی‌شهر روز یکشنبه، ۸ مرداد، زندانیان سیاسی و عقیدتی در سالن ۱۲ این زندان را «بدون وسایل شخصی و با اعمال خشونت فیزیکی» به سالنی جدید منتقل کردند.

به همین دلیل و به نشانه اعتراض به این وضعیت، ۱۸ زندانی از روز هشتم مرداد اعتصاب غذا کردند که اعتصاب غذای ۱۵ نفر از آنان همچنان ادامه دارد.

این زندانیان در این مدت تنها سه بار اجازه حضور در فضای باز برای هواخوری را داشته اند، «در سالن هم همیشه بسته است و تمام پنجره‌های کوچک اتاق‌ها هم از داخل و بیرون با توری‌های ضخیم پوشانده شده و هوای سالن اصلا عوض نمی‌شود».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com