مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات به نقل از فعالین عرب الاحواز، صبح روز سه شنبه ۱۷ مردادماه ۱۳۹۶ شمسی، یک شهروند عرب بنام فاضل مزرعه از اهالى منطقه زوبه شهر احواز در زندان شیبان (مجتمع حرفه آموزى اهواز) به اتهام قتل عمد إعدام شد.

فاضل مزرعه ۲۷ ساله، حدود دوسال پیش یکى از بستگانش را به قتل رسانده بود، فاضل حین ارتکاب جرم ۲۵ سال سن داشت.خانواده او بدلیل عدم توانایى پرداخت مبلغ ۱۴ میلیارد خواسته شده از طرف خانواده مقتول و رضایت ندادن آنها امروز در زندان شیبان به دار آویخته شد.

پیشتر رضا پوستچى مدیر کل زندان هاى احواز با اشاره به وجود ۱۲ هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان هاى احواز ، گفت: هر ساله ۳۰ ‌هزار نفر وارد زندان‌ها شده و از آن خارج می‌شوند که بین ۱۹ تا ۳۵ سال هستند؛ یعنی افراد جوان و مولد جامعه را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر زندانیان سیاسى یا امنیتى و فعالان فرهنگى و اهل سنت، دیگر زندانیان با اتهام سرقت و قتل و مواد مخدر در ۱۱ زندان بسر مى برند. این ۱۱ زندان در هشت شهر که معروفترین آنها زندان شیبان(مجتمع حرفه آموزى اهواز) ، قدس( کانون إصلاح و تربیت نوجوانان) زندان سپیدار و زندان مرکزى که این چهار زندان در شهر احواز مى باشند و هم اکنون یک زندان جدید در نزدیگى پادگان ‘الحدید’ نزدیک قلعه سهر (الحایى) و یک زندان دیگر در حومه شهر عبادان در حال ساختن است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com