طبق این سند، ابوالاحراری مدیر کل وقت اداره آموزش و پرورش استان فارس پس از اعلام اخراج چهل و چهار نفر از پیروان آیین بهائی به دلیل اعتقادات مذهبی، اظهار می‌کند که در تماسی که با سه تن از علمای اسلامی به نام های آیت الله ربانی شیرازی، محلاتی و دستغیب گرفته شد، ایشان پرداخت هر گونه وجهی را به بهائیان از بیت‌المال، حرام و متمردین از این حکم را خاطی دانسته‌اند.

    از سوی آیت‌اللّه ربانی شیرازی، آیت‌اللّه دستغیب و آیت‌اللّه محلاتی:

     پرداخت پول بیت‌المال به بهائیان حرام اعلام شد

     شیراز – خبرنگار جمهوری‌اسلامی: بدنبال پاکسازی در اداره‌جات دیروز از طرف اداره آموزش و پرورش استان فارس اعلام شد که تاکنون به نود و شش پرونده رسیدگی شده و رأی در مورد آنها صادر شده است و جهت رسیدگی به رأی نهائی از طرف کمیسیون پنج نفری مرکز به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است و همچنین آقای ابوالاحراری مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد تاکنون در حدود بیست پرونده رأی نهائی صادر شده است که چهارده نفر آنها اخراج، سه نفر به اتهام همکاری با ساواک پرونده آنها بدادگاه انقلاب‌اسلامی شیراز ارجاع شده است و شش نفر هم بازنشسته شده‌اند و در مورد چهل و شش نفر دیگر هم حکم آماده بخدمت صادر شده است وی همچنین افزود چهل و چهار نفر هم بجرم اعتقاد بمسلک بهائیت با توجه بماده ۴۴۰ قانون استخدام کشوری اخراج شده‌اند.

      همچنین طبق اطلاعات واصله عده‌ای از کارمندان اداره آموزش و پرورش فارس که بجرم بهائیت اخراج شده بودند وزارت آموزش و پرورش به این کار اعتراض کرد و اعلام داشت که پس از بازنشستگی صدور احکام دیگر وجۀ قانونی ندارد در تماسی که با آیت‌الله دستغیب و آیت‌اللّه ربانی و آیت‌اللّه محلاتی گرفته شد در مورد پرداخت پول به بهائیان اعلام کردند پرداخت پول بیت‌المال به اینگونه اشخاص حرام و کسانیکه از این فرمان تمرد کنند خاطی می‌باشند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com