در روز شنبه ۲۹ جولای هفت هزار نفر در آمستردام برای جشن افتخار اقلیت‌های جنسی و جنسیتی به خیابان‌ها آمدند، جشنی که پیش از این «گی پراید» نام داشت و امسال به منظور فراگیر شدن به «افتخار آمستردام» تغییر نام داده است.

شعار این رژه بود: «برای آن‌هایی راهپیمایی می‌کنیم که نمی‌توانند به ما بپیوندند.»
و پرچم کشورهای مختلفی از جمله کشورهای مسلمان در دستان آنان دیده می‌شد (https://goo.gl/StV2NL).

همچنین پلاکاردهایی در همبستگی با جامعه ال‌جی‌بی‌تی و رژه افتخار استانبول در دست فعالان دیده می‌شد. احزاب سیاسی هم حضور قابل توجهی داشتند.

این رژه آغاز هفته افتخار آمستردام است که تا ششم آگوست ادامه دارد. محبوب‌ترین و برجسته‌ترین بخش هفته، جشن «کانال پراید» است که در روز پنجم آگوست برگزار خواهد شد. در این جشن هشتاد قایق رنگارنگ از کشورهای مختلف برای دفاع از حقوق جنسی وجنسیتی شناور خواهند شد (https://goo.gl/di99sr).

برخی از قایق‌ها با پیام‌های ضد ترامپ ثبت نام کرده و یک قایق پناهندگان هم حضور خواهد داشت. بنیاد زمانه که در آمستردام واقع است با تمرکز بر نشان دادن سرکوب و اعدام همجنسگرایان در ایران در کانال پراید حضور خواهد داشت (https://goo.gl/38ay1P).

هفته افتخار آمستردام مثل بسیاری کشورهای دیگر سرشار از برنامه‌ها، کنسرت‌ها و جشن‌های خیابانی است. از جمله «افتخار در ساحل» عنوان بخش اختصاصی لزبین‌ها و سگ‌هایشان است. ورود زن‌هایی که سگ هم ندارند آزاد است. اگر می‌خواهید به این برنامه یک ساعته بپیوندید روز دوم آگوست ۷ بعد از ظهر در انتهای بلوار پائولوس لوت در زاندوورت باشید.

برای دیدن رویدادهای ویژه لزبین در هفته افتخار آمستردام به صفحه زیر سر بزنید:
https://goo.gl/UH33Vt

برای دیدن رویدادهای ویژه ترنس در هفته افتخار آمستردام به صفحه زیر سر بزنید:
https://goo.gl/AvEunX

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🌈💙 https://t.me/Iran6Rang
🌈💙 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🌈💙 https://www.instagram.com/6rangiran
🌈💙 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🌈💙 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

#شش_رنگ #آمستردام #هلند #رژه_افتخار #اقلیت_جنسی #همجنسگرایان #ترنسجندر

#ترنس#ترنسکشوال #ال‌جی‌بی‌تی #گرایش_جنسی #هویت_جنسیتی #بیان_جنسیتی

#حقوق_جنسی#حقوق_جنسیتی #ایران #زمانه #همجنسگرا #اطلاع‌رسانی #amsterdampride

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com