روژی کورد: مقامات نیروی دریایی امریکا از شلیک اخطار ناو امریکایی به یک قایق گشتزنی ایرانی که به ناو امریکایی بیش از حد مجاز نزدیک شده است، خبر دادند.

بنا به گزارش روز سه شنبه ۳ مردادماه ۱۳۹۶ شمسی شبکه خبری سی ‌ان ‌ان، دو مقام نیروی دریایی ایالات متحده گفته اند که یک قایق گشتی مسلح ایرانی در آب‌های شمالی خلیج به فاصله ۱۵۰ یارد (حدود ۱۳۷متر) به کشتی جنگی “تاندربولت” نزدیک شده است.

گفته می شود این قایق متعلق به سپاه تروریستی پاسداران ایران بوده است.

بنا بر این گزارش، خدمه ناو از راه‌های گوناگون، از جمله تماس‌های رادیویی و ۵ انفجار کوتاه که از نشانه‌های بین‌المللی شناخته شده برای اعلام وضعیت خطر است، به قایقرانان ایرانی اخطار داده‌اند اما واکنشی مشاهده نکرده‌اند. به همین دلیل ناچار به شلیک گلوله به سمت آب در نزدیکی قایق شده‌اند.

سی ان ان افزوده است، این قایق متعلق به سپاه پس از شلیک اخطاری از جانب کشتی جنگی آمریکایی مسیر خود را عوض کرده اما به مدت چند ساعت در‌‌ همان حوالی می‌چرخیده است.

در این گزارش همچنین به رویارویی قایق‌های تندروی وابسته به سپاه با ناوهای آمریکایی در ماه‌های اخیر اشاره شده است؛ ازجمله برخورد‌ها در ماه ژوئن و آوریل سال جاری.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com