روژی کورد: این روزها بنظر می رسد که این تنها عمر داعش نیست که در سوریه و عراق به پایانش نزدیک است، گمانه زنی ها حاکی از رو به اتمام رفتن عمر بشار اسد نیز می باشد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان در واشنگتن، گفت که بشار اسد جنایت‌های وحشتناکی در سوریه مرتکب شده است و آمریکا اجازه نخواهد داد که او از دست عدالت بگریزد.

ترامپ در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه اظهار داشت: «من قطعا طرفدار بشار اسد نیستم. فکر کنم آنچه که او با کشور و با بشریت انجام داده بسیار وحشتناک است.»

وی با اشاره به استفاده حکومت بشار اسد از سلاح شیمیایی در سوریه اضافه کرد: من کسی نیستم که نظاره گر باشم و اجازه بدهم وی با کارهای که می خواهد انجام دهد، بگریزد. او چند بار این کار را انجام داده است.

وی با انتقاد از رویکرد دولت باراک اوباما در قبال حکومت سوریه تاکید کرد، اگر دولت قبلی آمریکا در قبال عبور حکومت بشار اسد از خط قرمز‌ها اقدام می‌کرد، اکنون روسیه و ایران در سوریه حضور نداشتند.

دونالد ترامپ در ادامه ایران و حزب الله لبنان را به گسترش فاجعه انسانی در سوریه متهم کرد.

رییس جمهوری آمریکا گفته است: حزب الله تهدیدی برای دولت لبنان، مردم لبنان و کل منطقه است. وی اضافه کرد: این گروه با حمایت ایران، فاجعه انسانی در سوریه را گسترش می دهد.

دونالد همچنین تصریح کرد، حزب الله فقط به منافع خود و ایران می اندیشد.

رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال تحریم های تازه علیه این گروه گفت: من ظرف ۲۴ ساعت آینده مواضع ام را در قبال حزب الله خیلی شفاف اعلام می کنم. من با مشاوران نظامی خود و دیگران نشستی در این باره برگزار خواهم کرد و خیلی زود تصمیم خود را اعلام می کنم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com