روژی کورد: علی لاریجانی، رئیس مجلس جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه، سوم مردادماه ۱۳۹۶ شمسی، در همایش هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، از بدی وضعیت عمومی اقتصاد ایران خبر داده و گفت: “وضعیت عمومی اقتصاد در ایران «خوب» نیست و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد٬ جمهوری اسلامی به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله دست نخواهد یافت.”

به گزارش خبرگزاری فارس٬ لاریجانی با اعلام آمار شاخص‌های اقتصادی ایران، از وضعیت فعلی اقتصاد ایران انتقاد کرد.

به گفته لاریجانی، رتبه ایران در رشد ناخالص داخلی در منطقه از بین ۲۴ کشور ۱۰ و در جهان رتبه ۸۴ است و این نشان می‌دهد که اصل ۴۴ قانون اساسی «درست» اجرا نشد.

رئیس مجلس رتبه ایران در رقابت‌های اقتصادی در میان ۲۰ کشور منطقه را ۱۳ اعلام کرد و افزود ایران در این زمینه در رتبه ۷۶ جهانی قرار گرفته است.

وی همچنین گفت که «در آزادی اقتصادی در منطقه از بین ۲۲ کشور دارای رتبه ۲۲ هستیم و در جهان رتبه ۱۷۴ را داریم».

لاریجانی اضافه کرد که ایران از نظر نرخ بیکاری در منطقه از بین ۱۰ کشور منطقه رتبه ۹ را دارد و در جهان رتبه ۹۰ را دارد.

به گفته رئیس مجلس ایران، در نرخ تورم در منطقه از بین ۲۴ کشور دارای رتبه ۱۹ است و در جهان از بین ۱۸۹ کشور دارای رتبه ۱۵۸ است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود «هزینه‌های جاری» کشور را زیاد دانست و گفت که «خدمات نیز گران ارائه می‌شود.»

رئیس مجلس از نخبگان ایران خواست که «وضع اقتصادی کشور» را دریابند و به مسئولان نظام برای بهبود این وضعیت کمک کنند.

بیش از ۷۰ اقتصاددان ایرانی نیز در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نسبت به آنچه تاثیر «فشارها و چانه‌زنی‌های سیاسی» در انتخاب تیم اقتصادی دولت دوازدهم به ویژه پست‌های کلیدی اقتصادی نامیدند،‌ هشدار دادند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com