دست اندرکاران برگزاری جشنهای معروف به دهه فجر که ستادی را نیز به همین نام یدک میکشند، در اقداماتی نمادین دست به کارهای جالبی میزنند!

سال گذشته و خروج امام مقوایی آنها سوژه طنز مناسبی بود. امسال نیز این ستاد اقدام به تحریف تاریخ کرد و از آن جمله:

١- تابلو امام از فکر ١٠٠ پیاده شد! البته تصور ما این بود که  آیت الله از یک بویینگ ٧۴٧ شرکت هواپیمایی  ایرفرانس پیاده شدند.

٢- تمثال امام تمام قد و تنها است! میدانیم که امام  به همراهی کاپیتان اجنوی پای به خاک میهن گذاشتند. در تصویر کاپیتان و خلبان هواپیما از پنجره در

حال تماشای پیاده شدن آیت الله میباشند.

٣- جای احمد آقا، صادق قطب زاده، آقای دکتر یزدی، آقای سازگارا و بسیاری دیگر در مراسم استقبال خالی است! همچنین استقبال کنندگان  آن  هنگام ریش کمتری داشتند.

۴- شرکت های هواپیمایی خارجی پروازهای خود به تهران را متوقف کرده اند، بسیاری آرزوی آن دارند که آن هنگام نیز چنین بود!

۵- بویینگ های فرسوده هواپیمایی کشور از تحریم رنج میبرند و این رنج در تصویرنشان داده نشده است!

۶- جمعیت میلیونی استقبال از امام کجاست؟!

٧- تنها نکته مثبت و درست این مراسم نمادین، انتخاب تصویری مناسب از آیت الله است. تصویر ایشان جدی و متفکر و بدون هیچ گونه احساساتی است!

و این دقیقا بیانگر پاسخ آیت الله به پرسش خبرنگاران  در مورد احساس ایشان در بازگشت به میهن بود. آیت الله هیچ احساس خاصی از بازگشت به ایران نداشتند.

دور اشتباهات در تصویر  خیط  قرمز کشیده شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com