جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است که کشورش آماده مذاکره مستقیم با ایران است و هر وقت آیت‌الله علی خامنه‌ای به طور جدی خواهان مذاکره باشد، این گفت‌و‌گو انجام می شود.

بالاخره و پس از سالها از عمر  جمهوری اسلامی ایران، دولت امریکا به این نتیجه قطعی رسیده است که آقای احمدی نژاد و سایر روسای جمهور ایران تدارکات چی هایی هستند که حرفشان، حرف آخر نظام اسلامی ایران نیست. نه گفتگوی تمدنهای آقای خاتمی و نه شعارهای پوچ و بی مایه آقای احمدی نژاد  ارزشی جدی گرفته شدن ندارند و این  تنها رهبر ایران است که فصل الخطاب در همه زمینه هاست. 

سخنان اخیر آقای بایدن در واقع آب پاکی را بر دست جناح آقای احمدی نژاد هم ریخت. پیام بسیار آشکار است، جدی بودن رهبر ایران در مذاکره شرط  است و نه نفر مذاکره کننده و مسولیت شکست مذاکرات تا کنون با رهبر ایران است. 

سخنان آقای احمدی نژاد در داخل کشور سالهاست که خریداری ندارد و هم اکنون مصرف خارجی خود در برانگیختن مسلمانان نا آشنا به ساختار حکومتی ایران را نیز از دست میدهد.  رهبر ایران اگر چه در مقایسه با احمدی نژاد در مقیاس جهانی کمتر سرشناس است، اما در عمل اقتدار ایشان است که حتی در عرصه های خارجی کم کم خود نمایی میکند.

سخنان آقای بایدن تکلیف رابطه با امریکای جهانخوار را نیز آشکار نمود، از دید دولت امریکا این رهبر ایران است  و نه روسای جمهور منتخب مردم (در ظاهر حتی)  که صلاحیت گفتگو برای رابطه با امریکا(در اصل همه چیز) را دارد. به نظر میرسد که تکلیف کار برای رییس جمهور آینده کشور معلوم  است، تدارکات چی آنهم  با مصرف کاملا داخلی. 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com