ژیار گل خبرنگار بی بی سی به علت تهیه گزارش و خبرهای میدانی از وضعیت جنگ از کوردستان ترکیه از سوی دولت ترک از این کشور اخراج شد .

روژی کورد: ژیار گُل، خبرنگار بی‌بی‌سی در ترکیه، روز جمعه۹ تیرماه ۱۳۹۶ شمسی، پس از ورود به فرودگاه استانبول بازداشت و سپس از خاک ترکیه اخراج شد.

ژیار گُل، خبرنگار کورد زبان بخش فارسی بی بی سی، در پیام توئیتری خود دلیل اخراجش از ترکیه را “گزارش‌هایی که برای بی‌بی‌سی تهیه کرده”، قید کرده است.

آسوشیتدپرس در گزارش این خبر آورده که ژیار گُل در مراجعت از اقلیم کردستان عراق بازداشت شد و سپس بالاجبار خاک ترکیه را با پرواز مجدد به اربیل ترک کرد.

اتحادیه روزنامه‌نگاران ترکیه اعلام کرده است که ۱۵۹ روزنامه‌نگار در آن کشور زندانی شده، بیش از ۱۵۰ رسانه خبری تعطیل و چندین روزنامه‌نگاران خارجی هم از آن کشور اخراج شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com