روژی کورد: حکومت عراق با فتح مسجد النوری در بخش قدیمی شهر موصل، پایان خلافت داعش در این کشور را اعلام کرد.

در جنگ با داعش در موصل، نیروهای ائتلاف، پیشمرگان کورد و ارتش عراق مشارکت داشتند.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق نابودی مسجد النوری را اعتراف رسمی داعش به شکست خود دانست.

به‌گزارش رویترز، ژنرال یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق روز پنج‌شنبه، ۸ تیر در تلویزیون ملی عراق گفت «دولت افسانه‌ای داعش سقوط کرد».

ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش، دو سال پیش، در ژوئیه ۲۰۱۴، در مسجد جامع النوری، ضمن ایراد خطابه‌ای در آن تشکیل «خلافت اسلامی عراق و شام» را اعلام کرد.

به‌گزارش رویترز، روز جمعه ده‌ها نفر از غیرنظامیان که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند موفق شدند از منطقه باقی مانده تحت کنترل داعش بگریزند. این منطقه حدود دو کیلومترمربع بیشتر نیست.

به‌گفته چند فرمانده نیروهای ضدتروریست ارتش عراق، داعشی‌ها همچنین در میان مردم غیرنظامی پنهان شده‌اند و از آن‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

معان سعدی، یکی از این فرماندهان به رویترز گفته است که بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش می‌تواند چهار تا پنج روز طول بکشد. او شمار افراد داعش در این منطقه را حدود ۲۰۰ نفر عنوان کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com