ابراهیم امینی، عضو مجلس خبرگان، امام جمعه موقت قم که پس از روی کار آمدن احمدی‌نژاد از این منصب کناره‌گیری کرد. او همچنین از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کناره‌گیری کرده است.

ابراهیم امینی، عضو مجلس خبرگان، امام جمعه موقت قم که پس از روی کار آمدن احمدی‌نژاد از این منصب کناره‌گیری کرد. او همچنین از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کناره‌گیری کرده است.

دفتر آیت الله ابراهیم امینی، عضو مجلس خبرگان رهبری تکذیب کرده است. آن چه تکذیب شده، ارسال این نامه در مورد آتش به اختیار به آیت الله خامنه‌ای است:

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
هیچ وقت به ذهنم خطور نکرده بود که روزگار ما به جائی برسد که لازم یاشد یکی مثل من به حضرت عالی نامه سرگشاده بنویسد ولی اوضاع اجتماعی، سیاسی و اخلاقی جامعه ما به حدی تنزل یافته و بر ادبیات ما سایه انداخته که بی‌ادبی و گستاخی جزئی از اخلاق و فرهنگ ما شده. إنّا لله و إنّا إلیه راچعون.
از آنجائی که مناصب و اختیارات برآمده از آراء و بیعت مردم، خود از مهمترین مصادیق حق الناس به شمار می آید و حضرت عالی نیز به رعایت حق الناس سفارش اکید فرموده‌اید، بنا بر این نباید از نظر دور داشت که بزرگترین حق الناس حیثیت و شئونات و آبروی شخصیت حقوقی خود شما است که پس از طی مراحل قانونی و انجام انتخابات و همه پرسی های متعدد به عهده شما گذاشته شده (رای به نظام جمهوری اسلامی، رای به قانون اساسی، انتخابات دوره اول مجلس خبرگان رهبری، که شما را به رهبری انتخاب کرد. انتخابات دوره دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری که ادامه رهبری شما را مورد تایید قرار می دهد) بنا بر این شخصیت حقوقی و حیثیت و آبروی شما یک حق ملی و عمومی و متعلق به همه مردم است به خصوص آنهائی در جهت پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نورزیده و جان خود را فدای آن نمودند و امروز در میان ما نیستند و همین طور خانواده های شهدا و جانبازان و فرزندان آنها. حقی به این عظمت و تقدس به عنوان امانت به شما سپرده شده است. بنا بر این اولین و واجب ترین حق الناسی که باید رعایت شود و حرمت آن حفظ شود همین مقام و منصبی است که به دوش شما گذاشته شده و سزاوار ترین کسی که می بایست پاسدار حرمت آن باشد خود شمائید. ولی ناچارم جسارتا با کمال تاسف به عرض برسانم که آنچه مشاهده می شود غیر از این است.
دخالت شما در اموری که دون شأن مقام رهبری است به حیثیت این مقام صدمه فراوان زده. اگر چه نمی‌خواهم وارد همه جریانات و جزئیات مربوط به این امر شوم ولی به عنوان نمونه به چند مورد اشاره می‌شود ؛ برخورد شما با یار دیرین خود و مرحوم امام خمینی، (مرحوم هاشمی رفسنجانی) و ترجیح آقای احمدی نژاد آن چنانی بر او، که بر فرض صحت، هیچ ضرورتی نداشت که با آن صراحت در خطبه نماز جمعه مطرح شود. و همین طور خود داری از قرائت دعای مرسومی که در نماز میت به حکم یک کلیشه در آمده و بر جنازه هر بَرّ و فاجری، حتی متجاهرین به فسق، خوانده می شود، بر جنازه آن مرحوم با آن همه سوابق مبارزاتی و انقلابی که با هم داشتید، که تحملش بسیار سنگین و خیلی دور ازانتظار بود.
در بسیاری از موارد برخوردهای شما با آقای خاتمی و آقای روحانی نیز همین حالت مشاهده می‌شود. زندانی کردن آقای کروبی و آقای موسوی و خانم رهنورد در خانه های خود در این مدت طولانی و مانع شدن از حضور آقای خاتمی در تشییع جنازه مرحوم هاشمی، حتی حضور بر سر جنازه او در کنار مرقد امام، بسیار سؤال برانگیز و بهت آور است.
مگر حضرت عالی با رئیس جمهور که بر طبق قانون اساسی نفر دوم نظام ا ست چه قدر از هم فاصله گرفته اید که لازم باشد به جای صحبت در مجالس خصوصی در باره مسائل مختلف کشور، در سخنرانی های عمومی و در انظار دوست و دشمن به آنها پرداخته شود؟
عجیب ترین این برخوردها مسئله “آتش به اختیار” است که خیلی بغرنج و غیر قابل درک و هضم به نظر می رسد. مگر چه اختلاف غیر قابل حلی بین شما و این آقایان که همه از مهره‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده اند به وجود آمده که مستلزم این همه خشم و ناراحتی باشد؟ آیا معقول است که همه این آقایان که ازمهره‌های اصلی انقلاب اسلامی و مورد تایید رهبر کبیر انقلاب بوده اند به ارزش های انقلاب پشت کرده باشند و در صدد خیانت به انقلاب و کشور برآمده باشند؟ برای اکثریت قاطع مردم و آگاهان چنین اتهامی بسیار به دور از حقیقت تلقی می شود و ابدا قابل قبول نخواهد بود.
این گونه برخوردها با حیثیت و اعتبار مقام رهبری که از بزرگترین و مقدس ترین همه حق الناس ها است سازگاری ندارد بلکه آن را تضعیف می کند و در معرض آسیب های گوناکون قرار می دهد. این شخصیت حقوقی به وسیله ده‌ها بلکه صدها میلیون رای مردم به وجود آمده و در اختیار شما قرار گرفته. چه حق الناسی بالا تر و با ارزشتر از این حق است؟

تکذیبیه

در حالی که این نامه در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌گشت، امروز این تکذیبیه از سوی دفتر آیت الله ابراهیم امینی منتشر شد و به صورت وسیع در رسانه‌های داخل پخش شد، موردی که پیش می‌آید وقتی از طرف یک ارگان امنیتی دستور پخش یک خبر صادر شود:

«خبری در برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر ارسال نامه ای از جانب آیت الله امینی به رهبر معظم انقلاب منتشر شده است؛ لذا ضمن تکذیب قطعی اصل این نامه و خبر آن، رسانه های مذکور را به رعایت اخلاق دعوت میکنیم.»

نامه‌ای دیگر از ابراهیم امینی

ایلنا: آیت‌الله ابراهیم امینی در پیامی به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی انتخاب مجدد وی به سمت ریاست جمهوری را تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیق کرد.

متن پیام آیت‌الله ابراهیم امینی به شرح زیر است:

روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶، شاهد یکی دیگر از برگ‌های زرین و افتخارآفرین تاریخ ایران اسلامی بودیم. شکوهی وصف‌ناپذیر از وحدت و همدلی و نمایشی بی‌نظیر از اراده ملی و غیرت دینی که در دنیای امروز، مشابهی برای آن نمی‌توان یافت و این یکی از پیشتوانه‌های اصلی نظام اسلامی ایران است.

مشاهده صف‌های طولانی شما مردم عزیز و انتظار چند ساعته برای مشارکت در سرنوشت و آینده کشور و نمایش احساس موثر بودن در مهمترین رویداد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران سرافراز، همه دوستان و دشمنان داخلی و خارجی و رفقا و رقبای دور و نزدیک اعم از مسلمان و غیرمسلمان را بر آن داشت که در برابر عظمت و قامت بلند امید و نجابت شما مردمان شریف، آگاه و زمان‌شناس، سر تعظیم فرود آورده و زبان به تحسین بگشایند.

من نیز به عنوان یک عضو کوچک از خانواده ایرانیان عزیز، از صمیم قلب مراتب سپاس و درود خود را نثار شما می‌کنم و خداوند را برای نعمت وجود چنین مردمی وظیفه‌شناس، شاکر هستم.

از رهبر فرزانه و مدبر انقلاب نیز صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم که با درایتی تحسین‌برانگیز و هدایت‌ها و سخنانی آرامش‌بخش، همه نگرانی‌های پیش از انتخابات را از بین بردند.

به رئیس‌جمهور منتخب مردم در دوره دوازدهم، حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای روحانی نیز تبریک عرض کرده و برای ایشان آرزوی توفیق و تائیدات الهی در جهت خدمت به مردم عزیز ایران می‌نماینم.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com