مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، شب یکشنبه، ۲۵ ژوئن، برابر با ۴ تیرماه ۱۳۹۶ شمسی، نیروهاى امنیتى ایران با یورش به یک جشنى در منطقه #ملاشیه جهت برگزارى مراسم عید فطر شمارى از فعالان عرب را بازداشت کرده است.

در این جشن شعراء در حق فعالان عرب إعدام شده و کسانى که زیر شکنجه یا بوسیله نیروهاى امنیتى کشته شده اند به شعرهاى عربى ویزله وپایکوبی پرداختند و از فداکاریهاى این عزیزان قدردانى شده است که این امر باعث خشم نیروهاى امنیتى شده و به محل جشن یورش بردند.

اسامى بعضى از بازداشت شدگان بشرح زیر است:

١- شاعر احمد حزباوى
٢-ناصر اسدی
٣-مرتضى سیلاوی
۴-مرتضى حردانی
۵-محمد عفراوی
۶-ماهر مسعودی
٧-علی زهیری
٨-عدنان حردانى
٩-احمد براجعه
١٠- علی شریفى
١١- محمد مسعودى
١٢-احمد مسعودى
١٣-عبیده اسکین غزلاوى

در بین بازداشت شدگان، چند شاعر و تعدادى از افرادى که داراى سابقه بازداشت وحبس بدلیل فعالیتهاى فرهنگى وسیاسى و مذهبى اهل سنت دیده مى شود ، هویت بعضى از بازداشت شدگان مشخص شد اما گزارشها حاکى از این است که تعداد بازداشت شدگان بیشتر از اسامى ذکر شده است.

پس از سال ۱۳۸۴، هر ساله همزمان با عید فطر جوانان عرب در اقدامی مسالمت آمیز دربرابر منازل به خانواده های محکومین به اعدام، خانواده های زندانیان سیاسی و خانواده های فعالان عرب اعدام شده، تجمع کرده وبه شعار خوانی ویزله وپایکوبی می پردازند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com