شهرزاد مجاب: این همه خشونت و نفرت از کجا می‌آید؟
#ShahrzadMojab
کمپین “آری به تغییر!” Yes To Change!

پروفسور شهرزاد مجاب رئیس انستیتوی مطالعات زنان دانشگاه تورنتو و استاد دپارتمان آموزش بزرگسالان و مشاوره روانشناسی ، پژوهشگرِ فمینیست و فعال حقوق زنان است.
وی متولد شیراز و فارغ التحصیل رشته‌های سیاست‌های آموزشی و مطالعات زنان و آموزش تطبیقی از دانشگاه ایلینوی آمریکا است. در آمریکا در کنفدراسیون جهانی دانشجویان فعالیت می‌کرد و در جنبش‌های دانشجویی، زنان، ضد نژادپرستی و ضدجنگ ویتنام شرکت داشت. او جزء معدود زنان پروفسور (FullProfessor) غیرسفیدپوست در دانشگاه تورنتو است. وی از مبتکران پروژه تارنمای «زندانیان سیاسی: هنر مقاومت در خاورمیانه» است. از شهرزاد مجاب تا کنون دهها مقاله به زبان های فارسی، انگلیسی و کردی منتشر شده است.

کتاب های «دو دیدگاه در جنبش زنان ایران: رفرمیسم و انقلاب» ، سیاستِ سایبرفمینیسم در خاورمیانه: موردِ زنانِ کُرد و کتاب (زنان یک ملت بدون دولت، کردها) “Women of a Non-State Nation: The Kurds ” ، کتاب “ما زنده ایم تا بگوییم” (انگلیسی) و کتابنامه موضوعی: دو دهه مطالعات زنان ایران در تبعید و … منتشر شده است. جوایز معتبرعلمی بسیاری در سالهای اخیر به وی اعطا شده است.
شهرزاد مجاب در پایان پیام خود این پرسش را مطرح می کند که ایا وقت آن نرسیده که به این همه نامهربانی، خشونت و نفرت پایان دهیم؟

لینک یوتیوب پیام او برای کمپین آری به تغییر: https://youtu.be/eWBSBUacMzc

این گفتارهای صمیمانه و کوتاه ویدیویی، امید ما را به اینده ای با احترام به برابری همه انسان‌ها بیشتر می‌کند.
شما هم در باز نشر آنها گوشه ای از وظیفه آگاهی رسانی را بر دوش بگیرید و در این راه ما را یاری کنید.
باشد که روزی شاهد به بار نشستن این تلاش ها باشیم.
شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی (شش رنگ)

بیانیه شش رنگ در خصوص کمپین آری به تغییر.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com