شرکت‌ها و کسب‌ و کارهایی که اجازه می‌دهند کارمندان با موبایل‌ها و تبلت‌هایشان کارهای شرکت را از راه دور انجام دهند و یا اطلاعات مهم شرکت را روی این دستگاه‌هایشان ذخیره کنند، از ابزارها و نرم‌افزارهایی که به سرعت اطلاعات روی گوشی را بهنگام گم شدن یا به سرقت رفتن پاک می‌کند، استقبال می‌کنند. گزارش آزمایشگاه کسپرسکی نشان می‌دهد که وقتی کارمندان گزارش موبایل یا تبلت به سرقت رفته یا گم‌شده‌شان را دیر می‌دهند و یا اصلا گزارش نمی‌دهند، این ابزار‌ها ارزش چندانی نخواهند داشت و امنیت کسب و کار به خطر می‌افتد.

وقتی یک گوشی یا تبلت گم می‌شود یا به سرقت می‌رود، هر دقیقه از آن مهم و حیاتی است. اگر دستگاه در حین گم شدن یا به سرقت رفتن، قفل نبوده باشد، ممکن است هر لحظه به دست خرابکاری بیفتد و امنیت اطلاعات شخص و شرکت تهدید شود. اگر این سرقت به سرعت گزارش شود، کارشناسان IT می‌توانند این دستگاه را از راه دور فقل و یا اطلاعاتش را پاک کنند و حتی آن را پیدا کنند.

بر طبق گزارش کسپرسکی، تنها نیمی از کارمندان، گزارش به سرقت رفتن یا گم شدن موبایل یا تبلتشان را می‌دهند.در آمریکای شمالی این مقدار به ۴۳ درصد کاهش پیدا می‌کند. نزدیک ۳۸ از این کارمندان، بعد از دو روز گزارش بهس رقت رفتن گوشی‌شان را به شرکت می‌دهند، و تقریبا هر ۱ نفر از ۱۰ نفر هم روز ۵‌ام بعد از گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی‌، گزارش آن را به کارفرما ارائه می‌دهند.

ادامه مطلب …

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com