یک همجنسگرای منعطف معمولاً با مشاهده افراد همجنس خود احساس جاذبه جنسی و رمانتیک می‌کند و افراد جنس مخالف هرچند جذاب باشند برای این فرد جذابیتی ندارند تا اینجا این شخص درست مثل یک به‌اصطلاح همجنسگرا است اما تفاوت‌ها از اینجا آغاز می‌شوند که با وجود عدم علاقه جنسی و احساسی به اکثریت غیرهمجنسانش بازهم ممکن است این فرد هر از گاه به یک نفر جنس مخالف علاقه‌مند شود. این میل و علاقه جنسی و عاشقانه ممکن است به‌شدت و مرتبه علاقه به همجنسش نباشد اما نمی‌توان وجود آن را کتمان کرد و در هر صورت احساسی جنسی و یا عاشقانه است که بین این فرد و فرد دگرجنسش رخ می‌دهد.
نکته بسیار مهم در این است که نباید یک همجنسگرای منعطف را با یک دوجنسگرا اشتباه گرفت طبق تعریف دوجنسگرایی فرد در همه زمان‌ها میل و کششی برابر و یا نابرابر به هردو جنس خود دارد اما یک همجنسگرای منعطف به‌طورکلی بی‌میل به دگرجنسان خود است و این‌طور نیست که زیبایی دگرجنسان معیاری برای کشش او باشد همان‌طور که در سطور قبل ذکر شد چه‌بسا اکثریت دگرجنسان جذاب از نظر جامعه در او هیچ احساس عاشقانه و جنسی‌ای را ایجاد نکنند. نکته دیگر برای تمایز این افراد از دوجنسگرایان این است که عموماً توانایی ارتباط فیزیکی گرفتن با جنس مخالف خود را دارند اما به دلیل عدم علاقه و وجود هیچ حس جنسی و یا عاشقانه وارد این‌گونه روابط نمی‌شوند مگر برای سرگرم شدن و یا در موارد معدود که فرد مقابل در آن‌ها احساسی جنسی یا رمانتیک به وجود بیاورد که بازهم این حس به قوت حسی نیست که این افراد با همجنسان خود دارند. همجنسگرای منعطف خودش را همیشه یک همجنسگرا می‌دانند حتی در زمانی که وارد رابطه با فرد دگرجنس خود می‌شود زیرا هویت جنسی خودش را همجنسگرایی می‌داند.
دگرجنسگرای منعطف فردی مشابه همجنسگرای منعطف است با این فرق که او دگرجنسگرایی است که گاهی امکان دارد وارد رابطه عاشقانه و جنسی با همجنس خود شود. گفتیم که همجنسگرای منعطف خودش را همیشه یک همجنسگرا می‌داند همین اتفاق برای دگرجنسگرای منعطف رخ می‌دهد و او از برچسب دگرجنسگرایی برای تعریف خود استفاده می‌کند.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com