چند وقت پیش در ایالت پنسیلوانیا، شهر فیلادلفیا، از پرچم پراید جدیدی پرده برداری شد که علاوه بر رنگ های رنگین کمانی، شامل رنگ های قهوه ای و سیاه به عنوان نماد رنگین پوستان بود.

این حرکت غلط و تفرقه انگیز در شبکه های اجتماعی نیز بازخورد بسیار منفی داشت.

ابتدای امر، بگذارید در مورد تاریخچه پرچم خیلی خلاصه توضیح بدهیم:

این پرچم توسط Gilbert Baker و در سال ۱۹۷۸ طراحی شد. رنگ‌های متنوع در این پرچم نمادی برای تنوع گروه‌ها در دگرباشان است.  فلسفه رنگ ها در نظر گیلبرت به این قرار بود: قرمز: #زندگی، نارنجی: شفابخشی، زرد: آفتاب، آبی: هنر، سبز: طبیعت، بنفش: روح آدمی.

طبق اذعان خود وی، هدف از این پرچم نشان دادن طیف های جنسی در جامعه دگرباش بوده و برای اتحاد همه گروه های جنسی زیر یک پرچم طراحی شده است.

۱. توجه نمایید که نژاد جنسیت نیست.
۲. با ادغام بحث نژاد در جنسیت تنها به تفرقه بیشتر در جامعه دگرباشان دامن زده می شود.
۳. خود این حرکت به نوعی نژاد پرستانه است. اگر بخواهیم با دید نژادی به این قضیه بنگریم، آن وقت سوال های مهیبی پیش رو خواهیم داشت: چرا نژاد سفید در پرچم نیست؟ آیا نژاد آسیایی با رنگ زرد قرار است نمایندگی شود؟ (این مساله که آسیایی ها را زرد پوست بنامیم به خودی خود بسیار توهین آمیز و ساده انگارانه است).
۴. یادمان باشد که هدف از پرچم ایجاد اتحاد است. این کار غلط یک اقدام تفرقه انگیز در جامعه ای است که برای بقای خود متحدین بسیار اندکی در جهان دارد. اگر در خود این جامعه نیز تفرقه ایجاد شود وضعیت تنها وخیم تر می شود.
۵. اما بحثی جالب که مدافعین این اقدام ارائه می دهند این است که رنگین پوستان در جامعه به حاشیه رانده شده و با این کار به متن بر می گردند. توجه نمایید که ما جامعه ای کوچک هستیم که خود را بر پایه های گوناگون طبقه بندی می کنیم. توینک ها، اسلیم ها، بیر ها و…. اما این بدان معنا نیست که گروهی گروه دیگر را از رده خارج می کند زیرا که دگر باشان با وجود تعداد قلیل، یکی از متنوع ترین طیف ها و گروه های جامعه هستند که می شود یافت. از هر نژاد، از هر رنگ، از هر طیف جنسی.

کسی و گروه اکثریت مطلق روی این گروه ندارند که بخواهند کسی یا گروهی دیگر را به حاشیه بکشانند و نه قصد این کار را دارند. برخی مثال ها از حوادث نژادپرستی که دیده می شود، یک ضعف انسانی است در انسان های #بیمار. آن انسان می تواند دگرباش باشد یا استریت. این بحثی است که جامعه کلی، دگرباش و غیر دگر باش، باهم بدور از مفاهیم جنسی بلکه بر اساس مفاهیم برابری انسانی بایستی برخورد کرده و سعی در حل مشکل کنند.

نظر شما در مورد این پرچم چیست؟

مقاله تحلیلی اختصاصی دارما
نویسنده: رها
ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/#home
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏www.Khodnevis.org
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgender.com ‏‎

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com