محمود امیری مقدم: برای جرم‌زدایی از روابط همجنس‌خواهانه تلاش کنیم

کمپین “آری به تغییر!”  Yes To Change!
دکتر محمود امیری مقدم فارغ التحصیل در رشته پزشکی، دارای دکترا در رشته نوروبیولوژی (مغز و اعصاب)، و استاد دانشکده پزشکی اسلو، نروژ است که فعالیت‌های گسترده‌ای را هم در زمینه حقوق بشر و تلاش‌های برجسته‌ای در مبارزه علیه حکم اعدام در ایران داشته است.

دکتر محمود امیری مقدم در سال ۲۰۰۴ نشان طلای بهترین دکترای پزشکی سال در دانشگاه اسلو را از دستان شخص پادشاه نروژ دریافت کرد. این نشان بالاترین نشان علمی کشور نروژ است. وی در سابقه خود همکاری با نخبگانی نظیر پیتر اگره، برنده جایزه نوبل شیمی سال ۲۰۰۳ را دارد. همچنین، در سال ۲۰۰۶، یک سال را جهت اخذ فوق دکترای خود در دانشکده پزشکی هاروارد گذرانده است.
دکتر محمود امیری مقدم توانست در سال ۲۰۰۸ جایزه «آندرش یاره» را بخود اختصاص بدهد. او یکی از اعضای آکادمی علوم و ادبیات نروژ است. در سال ۲۰۱۳۳ محمود امیری مقدم توسط یک پانل مستقل به عنوان یکی از ۱۰ «درخشان ترین مغز» در کشور نروژ انتخاب شد. این لیست توسط روزنامه سراسری «وردنس گانگ / و گ » منتشر شد.
نام دکتر محمود امیری مقدم به عنوان یک مدافع حقوق بشر شناخته شده است. به همین خاطر او توانست در سال ۲۰۰۷ جایزه سازمان عفو بین الملل نروژ را از آن خود کند.
وی از همه افرادی که پیام او را گوش می‌دهند درخواست می‌کند تا در راستای جرم زدایی از روابط همجنس‌خواهانه و حقوق برابر برای همه انسان‌ها بدون توجه به گرایش جنسی تلاش کنند.

این گفتارهای صمیمانه و کوتاه ویدیویی، امید ما را به اینده ای با احترام به برابری همه انسان‌ها بیشتر می‌کند.
شما هم در باز نشر آنها گوشه ای از وظیفه آگاهی رسانی را بر دوش بگیرید و در این راه ما را یاری کنید.
باشد که روزی شاهد به بار نشستن این تلاش ها باشیم.
شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی (شش رنگ)

بیانیه شش رنگ در خصوص کمپین آری به تغییر.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com