استان انتاریو کانادا حق سرپرستی را از والدینی که «هویت جنسیتی» یا «بیان جنسیتی» فرزند خود را نپذیرند سلب خواهد کرد.

استان انتاریو «قانون حمایت کودکان، جوانان و خانواده‌ها ۲۰۱۷» موسوم به لایحه ۸۹ را با ۶۳ رای موافق به ۲۳ رای مخالف به تصویب رساند.

این قانون تمام سریس‌های خدمات اجتماعی کودکان و قضات را ملزم می‌کند که «نژاد، تبار، اصالت مکانی، رنگ پوست، اصالت اتنیکی، تابعیت، تنوع در خانواده، معلولیت، مجموعه اعتقادات، جنس، گرایش جنسی، هویت جنسیتی و بیان جنسیتی» هر کودک را در نظر بگیرند.

مایکل کوتیو،‌ وزیر خدمات کودک و خانواده این لایحه را در اونتاریو معرفی کرده و در اینباره گفته است که وقتی یک کودک به شکل خاصی هویت خود را می‌شناسد و اعلام می‌کند، عدم به رسمیت شناختن این موضوع توسط والدین یک نوع آزار محسوب می شود که در این صورت فرزند از تحت سرپرستی ایشان خارج می شود.

این لایحه هم‌چنین حق والدین در «جهت دهی به رشد و تربیت مذهبی و آموزشی کودک» را تغییر داده است. اکنون والدین مجاز هستند که تنها «منطبق بر اعتقادات، هویت جمعی و هویت فرهنگی کودک، به جهت‌دهی آموزش و بزرگ کردن او بپردازند.»

افزایش سن محاظت کودکان از ۱۶ به ۱۸ سال از ویژگی های دیگر این لایحه است. در توضیحات دولت آمده است که این قانون قصد دارد «کودکان را در مرکز تصمیم گیری قرار دهد.»

گروه‌های مذهبی نگرانی‌های خود را از اجرای این لایحه ابراز داشته‌اند. آن‌ها این موضوع را تبعیضی علیه زوج‌های مسیحی می‌دانند. هرچند که به نظر می‌رسد در صورت عدم تحمیل عقاید مذهبی یا عدم تحمیل هویت معین به کودک، اساسا این قاون آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🌈💙 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🌈💙 https://t.me/Iran6Rang
🌈💙 https://www.instagram.com/6rangiran
🌈💙 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🌈💙 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

#شش_رنگ #لزبین, #گی, #دوجنسگرا, #همجنسگرا, #ترنسجندر, #ترنس, #ترنسکشوال,#همجنسگرایی, #هم‌جنس‌گرایان #گرایش_جنسی, #هویت_جنسیتی, #برابری, #آزادی
#خانواده #جامعه #هویت #کودک #قانون #سرپرستی #کانادا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com