نوروزی در یکصد و دهمین جلسه علنی مجلس در پشت سکو به اشتباه مهرداد لاهوتی را «همسرم» خطاب کرد.
او بلافاصله اصلاح کرد و گفت «همکار عزیزم». اما این اشتباه او که خنده‌های پیاپی نمایندگان حاضر را در پی داشت در رسانه‌های ایرانی انعکاس یافت.

علی لاریجانی خطاب به نوروزی گفت: «بدموقع یاد همسرتان افتادید آقای نوروزی». #لاریجانی در حالی که پچ پچ و خنده در صحن مجلس ادامه داشت، خطاب به یکی از نمایندگان گفت «بله بله مطلب به کلی جا افتاد».

در نگاه اول شاید خنده‌های ادامه‌دار نمایندگان و لاریجانی به نظر بی‌اهمیت بیاید اما وقتی به واکنش‌ها و حواشی این اتفاق نگاه می‌کنیم ناچاریم از منظر دیگری هم آن را بررسی کنیم.
باشگاه خبرنگاران جوان با آب و تاب فراوان این اتفاق را تحت عنوان «حواشی داغ بهارستان» بازتاب داد.
عده‌ای از کاربران در فضای مجازی با هشتگ #گی، #دلواپس و #سند۲۰۳۰ نگرانی‌های خود را به طنز از آغاز اجرای این سند ابراز داشتند. بسیاری با تعجب بر خنده‌های نمایندگان افزودند. کاربر دیگری به کنایه و با لبخندی نوشت: «حمایت از ازدواج همجنسگرایان در مجلس».

 

Image may contain: one or more people

 

به نظر می‌رسد از خنده روده بر شدن نماینده‌های #مجلس بر سر این خطای ساده لفظی، در خود نشانی جدی از تمسخر و #هموفوبیا دارد. همانطور که پیشتر هم گفته‌ ایم صحبت‌ها و واکنش‌های همجنسگراستیزانه از تریبون‌های رسمی و دولتی (این بار خنده و همهمه حاضران در مجلس از تصور همسری دو مرد و معانی برآمده از آن)، زنگ خطری است که می‌تواند به بلندگوی #همجنسگراستیزی در سطح جامعه تبدیل شود.

#همجنسگراستیزی_دولتی #همجنسگرایان #شش‌رنگ

مطالب مرتبط:
روحانی: من از توطئه ۲۰۳۰ نمی‌گذرم؛ گفتمان نفرت‌پرور دولتی علیه همجنسگرایی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com