تنها چند روز پس از اجرای حکم اعدام دو جوان در تهران، به اتهام زورگیری و محاربه، دادستانی شیراز، خبر از اجرای حد سرقت یا قطع انگشتان دست یک سارق آن هم در ملاعام در این شهر داد. امروز شنبه نیز، دادستانی ساری از اجرای حکم قطع دست سارقی دیگر در این شهر خبر داد.
صدور و اجرای این احکام، تا چه اندازه بر پایه مبانی فقهی صورت میگیرد و مستندات آن کدام است؟ واکنش روشنفکران دینی و یا آن دسته از نیروهای سیاسی-مذهبی که خواستار تحولات اجتماعی در ایران هستند در این بین چیست؟ آیا برای خاتمه دادن به اجرای چنین مجازاتهای، روشنفکران دینی راهکار یا نظریه خاصی مطرح کردهاند؟ آیا آنها به واسطهی مذهبی بودن خود، مسئولیت سنگینتری دارند؟
گفتوگوی بهنام داراییزاده با حسن یوسفیاشکوری را از اینجا یا اینجا میتوانید بشنوید.
نظرات
این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر میکنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و میخواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com
نظرات
خوب فکر کرده اید آقای اشکوری چه خواهد گفت من نشنیده و ندیده می دانم ایشان چه خواهد گفت کمی ماست مالی می کند و می گوید این احکام مورد قبول اسلام نیست و اسلام دین رحمت است اجازه بدهید برادر اشکوری و بازرگان و سروش حکومت بعدی را به دست بگیرند همه چیز درست خواهد شد .درست مثل خمینی در پاریس گفت جمهوری اسلامی ازش سوال شد جمهوری اسلامی دیگر چه صیغه ای است گفت مثل همین جمهوری فرانسه.البته کسانی که آنجا تشریف داشتند آنقدر کاسه لیس بودند که از خمینی سوال نکنند آقا چرا چرند می گوئی جمهوری فرانسه لائیک است حداقل بگو مثل حکومت ملکه شریف انگلستان .امروز هم عده ای کاسه لیس دور این آقایان جمع شده اند آنها هر جور که می خواهند مغلطه کاری و ماست مالی می کنند بدون اینکه به چالش گرفته شوند و در فردای آینده ایران هم راحت خواهند گفت آقای اشکوری تقیه می کرد ما خبر نداشتیم
دوشنبه, ۹ام بهمن, ۱۳۹۱