هانا: گروه‌های مدافع حقوق پناهندگان، طی بیانیه مشترکی که روز سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ شمسی، منتشر شد تصمیم اداره فدرال مهاجرت آلمان در این زمینه را مورد انتقاد قرار دادند.

انتسار این بیانیه در حالی صورت می گرد که مقامات آلمانی به‌تازگی پس از بررسی‌های متعدد داخلی به روند اشتباه اعطای پناهندگی به گروهی از پناهجویان رسیده است و دولت آلمان قصد دارد ۱۲ هزار پناهجوی افغان را اخراج کند..

از زمستان سال گذشته تا کنون در چندین نوبت پناهجویان افغان به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

بازگرداندن پناهچویان افغان به کشورشان بر اساس توافق‌نامه‌ای امضا شده بین این دو کشور که مجوز بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان را می‌دهد، انجام می گیرد.
اخراج پناهجویان افغان از آلمان بحث‌برانگیز است، زیرا در بسیاری از مناطق افغانستان همچنان بین نیروهای دولتی و اسلامگرایان افراطی طالبان درگیری نظامی وجود دارد و همواره در این کشور حملات تروریستی انجام می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com