روژی کورد: در حالیکه حسن روحانی، رئیس جمهوری جمهوری اسلامی در زمان تبلیفات انتخاباتی خویش مدام مردم را تهدید می کرد که در صورت رأی دادن به ابراهیم رئیسی و برنده شدن وی در انتخابات، حتی خیابانها نیز زنانه و مردانه و جنسیتی می شود، اینک رسانه های ایران از بررسی حجاب کارمندان در ایران از اوایل تیرماه امسال خبر می دهند.

بنا به گزارش روزنامه خراسان، بر اساس ابلاغیه برخی استانداری‌های کشور، به مدیران محلی اعلام شده که حسب تقویم برنامه‌های ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در سال ۹۶، مقرر شده از تیرماه ۱۳۹۶ شمسی، بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز شود.

این ادارات شامل دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی می باشند.

بررسیئحجاب کارمندان توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استانها انجام می گیرد.
“ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان” را محمود احمدی‌نژاد طی ابلاغیه‌ای به وزیر کشور وقت در سال ۱۳۸۷ تشکیل داد. دو محور اصلی فعالیت این ستاد، صیانت از حقوق شهروندی و ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.

این ستاد در دولت یازدهم هم بسیار فعال بوده و محمدحسین مقیمی، قائم مقام وزیر کشور پیش‌تر گفته بود که این ستاد تا‌کنون چهار هزار جلسه در سراسر کشور برگزار کرده و ۱۰هزار کارشناس در آن مشغولند تا تنها روی موضوعاتی چون گسترش عفاف و حجاب در میان مراجعه‌کنندگان به اداره‌ها و کارکنان آن‌ها کار کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com