روژی کورد: مشکلات و مسائل مبتلا به معلمان حق التدریس یکی از معضلات نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون و علیرغم روی کار امدن چنین رئیس جمهور در ایران و دادن وعده های فراوان به آنها، هنوز حل نشده است.

این در حالی است که اسدالله عباسی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ۱۸ اردیبهشت سال جاری از تصویب کلیات وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریسی خبر داد و گفت جزئیات آن برای اجرایی‌شدن در دست بررسی است.

گروهی از معلمان حق‌التدریسی روز سه‌شنبه ۹ خرداد برای چندمین بار در ماه‌های اخیر مقابل ساختمان مجلس در تهران تجمع کردند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این معلمان خواهان جذب در ساختار آموزش و پرورش هستند و می‌گویند مسئولان این وزارتخانه به مطالبات آن‌ها توجهی ندارند.

یکی از معلمان معترض با ابراز خوشحالی نسبت به مصوبه اخیر مجلس برای تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی گفت: «اما پایان سال تحصیلی و ادامه بلاتکلیفی چیزی از این خوشحالی باقی نگذاشت.»

در اصل ۷۵ قانون اساسی آمده است: «طرح‌های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com