کنش تک – منابع رسانه‌ای متعددی، حملات گسترده فیشینگ برای حساب جیمیل و گوگل داک را گزارش داده‌اند. کاربران زیادی ممکن است هدف این حملات قرار گرفته و هکر‌ها کنترل حساب‌های جیمیل آنها را بدست بگیرند.

هنوز مشخص نشده چه شخص یا اشخاصی پشت این حملات هستند. آنچه که روشن است این است که ممکن است اطلاعات شخصی کاربران زیادی به خطر بیافتد.

این حملات به این صورت عمل می کنند: ایمیل‌هایی که مدعی هستند که از طرف شخصی که کاربر او را می‌شناسد،  و شامل لینک گوگل داک هستند, ارسال شده‌اند. اما اگر کاربر روی لینک‌ کلیک کند، کنترل حسابش را به دست هکر‌ها داده است. توجه کنید فقط روی لینک‌هایی از گوگل داک کلیک کنید که از آنها مطمئن هستید.

طیف وسیعی از این حملات متوجه شرکت‌ها و کسب‌ و کارها بوده است. اگر ایمیل‌های اینچنینی دریافت و روی لینک کلیک کرده‌اید حتما به مسئول IT محل کار خود اطلاع دهید.

هر کاربری که فکر می‌کند همچین ایمیلی را دریافت و روی لینک کلیک کرده است، از طریق Google’s My account page نسبت به حذف دسترسی Google Doc از حساب جیمیلش اقدام کند.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات لازم برای محافظت از کاربران در برابر این حمله را انجام داده‌اند و از کاربران درخواست کرد که حملات فیشینگ را گزارش دهند.

منبع

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com