بر اساس گزارش رسیده به جمعیت حقوق بشر کوردستان،  در تاریخ ١٣٩۶/٣/٧ خورشیدى براى بار دیگر دستهای پنهانی  برای محیط زیست  و طبیعت  شرق کوردستان حادثه آفریدند، و اقدام به اتش زدن و لطمه اوردن به این مناطقی نزدیک  بە روستاى ” ره زاو” در کوهـستان کوسالان شدند از توابع مریوان شدند .

بنا به یک منبع مطلع در منطقه، نهادهای  وابسته به حکومت جمهـورى اسلامى ایران هـیچ اقدامى در جهـت مهار کردن اتش به انجام نداداند، بلکه مردم ساکن در این روستا و با هـمکارى فعالین زیست محیطى توانستند اتش را خاموش نمایند.

بسیار گفتنى است که،هـر سال با نزدیک شدن فصل گرما، ناحیه ى جنگلى این مناطق از شرق کوردستان از جانب افراد ناشناس دچار حریق مى شود.

قابل توجه است  براى سومین بار است در چند روز گذشته  که این آتش سوزی هـا انجام گرفته است، و به هـمین دلیل است که مردم ساکن این مناطق ابراز نگرانى نموده اند.

به استناد فعالین محیط زیست مناطق سرسبز جنگلى و انواع گوناگونى از حیواناتى که در این جنگلهـا به سر مى برند،  این اتش سوزیهـا مى تواند علت عمده اى براى از بین بردن و ریشه کندن این مراتع و موجودات زنده موجود در این جنگلهـا باشد.

 

جمعیت حقوق بشر کوردستان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com