Related image

 

مقام‌های دولت ترامپ دیروز (دوشنبه ۲۵اردیبهشت) قوانین ممنوعیت کمک به سازمان‌های بین‌المللی را که در زمینه سقط جنین کار می‌کنند به طور قابل‌ملاحظه‌ای گسترش دادند. این ممنوعیت‌ها کمک‌های خارجی ۸/۸میلیارد دلاری حال حاضر آمریکا را شامل می‌شود.

«رای در آمریکا نتایج جهانی دارد» این را مارجوری دننفلسر، رئیس کمیته کنش سیاسی ضد سقط جنین گفته و اضافه کرده: «سیاستی که از امروز اجرایی می‌شود یکی از دلایلی است که گروه‌های «حامی زندگی» برای انتخاب دونالد ترامپ تلاش کردند. ما به صورت رسمی صادرکردن سقط جنین به ملت‌های دیگر را متوقف کردیم.»

قوانین آمریکا پیشتر استفاده از پول مالیات‌دهندگان برای ارائه خدمات سقط جنین را ممنوع کرده بود. هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه این ممنوعیت‌ها را تا زمان رونالد ریگان بیشتر کرده بود تا اینکه در زمان او کمک به سازمان‌های غیردولتی که درباره سقط جنین کار می‌کردند و یا برای سقط جنین مشاوره می‌دادند هم ممنوع شد.

باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ این قانون را لغو کرده بود اما ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی دیگر این ممنوعیت‌ها را برگرداند و حتی فراتر از این هم رفته و وزیر امور خارجه آمریکا را مامور کرده تا برنامه‌های جهانی بیشتری را که می‌توان در زیر این ممنوعیت جمع کرد، شناسایی کند.

منتقدان می‌گویند این قانون هزاران مامور بهداشت در جهان را در شرایط سختی قرار خواهد داد تا درباره اینکه آیا در شرایط کاهش کمک‌های بین‌المللی به پیشنهادهای بهداشتی‌شان درباره تنظیم خانواده که سقط جنین هم یکی از آنهاست ادامه دهند یا نه؟

لینک دکهٔ خبر: گاردین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com