روژی کورد: قرار است امروز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ شمسی؛ ششمین دور از گفتگوهای صلح برای سوریه بین طرف‌های درگیر این کشور با نظارت سازمان ملل در ژنو آغاز شود.

قرار است طی این دوره از نشستها استیفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه طی این مدت تلاش کند تا این گفتگوها را دوباره به جریان بیاندازد.

به گزارش تلویزیون العربیه، نصر الحریری، رئیس تیم مخالفان سوری در طول این گفتگوها بر ضرورت اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای انتقال قدرت سیاسی در سوریه و عدم اعظای هرگونه نقشی به بشار اسد در دولت آینده این کشور تاکید خواهد کرد.

دی میستورا در اشاره به سخنان بشار اسد، گفت: «قصد ندارم در این باره اظهار نظری بکنم. هیات رژیم برای گفتگوهای جدی به این کنفرانس آمده است».

اسد درباره کنفرانس ژنو گفته بود که فقط برای رسانه‌ها خوب است.

هیات مخالفان سوری نیز روز گذشته تهدید کرد، در صورت ادامه جنایت‌های رژیم اسد و کوچ اجباری شهروندان از چندین شهر سوریه از مشارکت در این مذاکرات کناره‌گیری خواهد کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com