سازمان حقوق بشر کوردستان -روژهلات: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان – روژهلات، بختیار معماری زندانی سیاسی کورد محکوم به اعدام اهل مریوان، که از مردادماه سال ۸۹ در بازداشت بسر می‌برد، صبح روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ شمسی، آزد شده است.

لختیار معماری از سوی دادگاه انقلاب شهر مریوان به ریاست قاضی لطفی به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کوردی مخالف جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده بود.

حکم اعدام وی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه به صورت رسمی به وی در زندان سنندج ابلاغ شده بود.

وی در تاریخ ۱۳ مردادماه سال ۸۹ در شهر مریوان توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر مریوان بازداشت و روز بعد به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شده بود و به مدت سه ماه در این بازداشتگاه تحت بازجویی قرار گرفته و در این مدت نیز از حق ملاقات و تماس تلفنی با خانواده محروم بوده است.

تاکنون شیوه آزادی وی برای سازمان حقوق بشر کوردستان – روژهلات مشخص نسیت.

روز جمعه گذشته، محمدصدیق کبودوند، پدر حقوق بشر کوردستان نیز پس از سپری کردن بیش از ۱۰ سال حبس، به طور موقت و به قید ضمانت آزاد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com