روژی کورد: سخنان حسن روحانی که این روزها در ظاهر تنها مانده است و ناچار به دست زدن به هرگونه حربه ای برای موفقیت در این انتخابات، علیرغم بی مهری خامنه ای می باشد، حواشی زیادی به دنبال داشته است.

حسن روحانی روز ۱۸ اردیبهشت در جریان یک سخنرانی در شهر همدان گفته بود که در روز انتخابات، «مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند.»

این سخنان حسن روحانی به جدی ترین کاندید طرف مقابل وی اشاره دارد که در اعدامهای ایران و به ویژه در اعدامهای سال ۱۳۶۷ شمسی، نقش فعالی داشته است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه، روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، نسبت به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در مورد صدور احکام اعدام و زندان در ۳۸۸ سال گذشته واکنش نشان داد.

این مقام قضایی همچنین اشاره کرد:«ما کمال تأسف را به حال برخی داریم که امروز برای رأی جمع کردن حتی گذشته خود را فراموش کرده‌اند. فراموش کرده‌اند که یک روز می‌گفتند باید برخی از افراد در ملاء عام مجازات شوند.»

غلامحسین محسنی اژه ای گفت: «اگر امروز عده‌ای باشند که بخواهند امنیت مردم را بر هم بزنند ما برخورد می‌کنیم کما اینکه در طول همین سال‌ها با همه این افراد برخورد کرده‌ایم و خواهیم کرد.»

علی خامنه ای نیز طی چند روز گذشته بدون اشاره به نام خاثی گفته بود: “گر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعاً با سیلی سختی مواجه خواهد شد.”

حسن فریدونی (حسن روحانی) از اولین روزهای حکومت جمهوری اسلامی در پست های مختلف نسبت بە ولایت فقیە انجام وظیفە کردە است.

روحانی برای مدتی نمایندە مجلس شورای اسلامی مردم سمنان بود . از ۱۹بهمن ۱۳۷۸تاکنون عضو مجمع تشخییص مصلحت نظام است. وی از نمایندەگان مجلس خبرگان رهبری است .

روحانی از جمله افرادی بودە است کە در جریان قتلهای زنجیرە ای نقش داشتە است و در زمان اعدامهای ایران به طور کامل از آنها باخبر بودە است.

طی دوران چهار سال ریاست جمهوری وی شمار اعدامها حتی در مقایسه با دوره احمدی نژاد به طور چشمگیری افزایش داشته است.

برخی از ناظران سیاسی معتقدند که حسن روحانی این سخنان ظاهرا مخالف با رهبر جمهوری اسلامی را به عنوان یک حربه انتخاباتی و به نشانه وجود مخالفت وی با علی خامنه ای مورد استفاده قرار داده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com