کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی علوم پزشکی گیلان می‌گویند که دانشگاه علوم پزشکی هنوز بابت مطالبات مربوط به اضافه‌کاری و کارانه پرداخت نشده با آن‌ها تسویه‌حساب نکرده است همچنین منابع کارگری از اخراج.  ۳۰ کارگر قراردادی کارخانه تولیدکننده محصولات «ریزموج»(زرین موج) واقع در شهرستان تاکستان استان قزوین از کار خبر می‌دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، تعدادی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در تماس با ایلنا گفتند: به‌صورت مشخص بیش از یک سال است که مزایای مزدی مربوط به اضافه کار، کارانه، تعطیل کاری، جمعه کاری و… دریافت نکرده‌ایم.

به گفته آنان در مقابل این طلب مزدی، هر ماه به دفاتر مدیریتی بیمارستان‌ها ودانشگاه علوم پزشکی گیلان مراجعه می‌کنیم اما متاسفانه علیرغم وعدهای داده شده از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همچنان معوقات مزدی ما پرداخت نشده باقی مانده است.

از قرار معلوم، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان طلب وصول نشده از سازمان‌های بیمه‌گر را دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات مزدی نیروی انسانی اعلام می‌کنند و می‌گویند تا زمانی که بیمه خدمات درمانی و سازمان تأمین اجتماعی بدهی‌های خود را وصول نکنند، قادر به پرداخت معوقات کارکنان خود نیستند.

۳۰ کارگر «ریزموج» با اتمام قرارداد کار اخراج شدند

به گزارش ایلنا منابع کارگری در کارخانه ریز موج (تولید کننده انواع سی دی ودی وی دی) می‌گویند در این واحد تولیدی حدود۴۰۰ کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل نامعلومی که کارگران از آن اظهار بی اطلاعی می کنند ، تعداد ۳۰ کارگر پس از خاتمه قرارداد، کارشان را از دست داده‌اند.

این کارگران که بصورت میانگین بین ۱۰ سال سابقه کار دارند، در ادامه درباره وضعیت خود می‌گویند: اخراج کارگران در حالی صورت می گیرد که کارفرما بعد از اخراج نیروی کار قدیمی نیروی کار جدید استخدام می کند.

در ادامه کارگران اخراجی  درباره معوقات مزدی خود می گویند؛تمامی کارگران اخراجی به همراه کارگران شاغل  دست کم بابت سه ماه مزد و نیمی از عیدی سال ۹۵ و ۹۶ طلبکارند.

به گفته آنها در زمان اشتغال شرایط تولید در کارخانه ریز موج خوب بود بنابراین آنچه باعث شده است تا کارفرما تصمیم  به اخراج ناگهانی ما ۳۰ کارگر بگیرد ، معلوم نیست.

در عین حال کارگران در خصوص وضعیت بیمه اجتماعی  وتکمیلی خود گفتند: بیمه تامین اجتماعی کارگران کارخانه ریز موج  در برخی از ماه های سال پرداخت نشده وبیمه تکمیلی نیز دچار مشکلاتی است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com