گروه «ده خواهران محبوب» و مقابله با سنت قتل نوزادان اینترسکس

هنوز هم برخی نوزادان اینترسکس در کنیا به خاطر داشتن هر دو عضو جنسی زنانه و مردانه در جا توسط قابله یا خانواده کشته می‌شوند.

گروه «ده خواهران محبوب» گروهی از قابله‌های سنتی در کنیا هستند. بر اساس گفته‌های این گروه پیش از این سنت در کنیا این بود که نوزادان اینترسکس را از بین ببرند. اینترسکس بودن نوزاد یک نفرین و بلا شمرده می‌شد و انتظار می‌رفت که قابله خودش بدون آنکه بچه را به مادر نشان دهد او را بکشد و بعد به مادر بگوید که فرزند شما مرده به دنیا آمد.
🏳️‍🌈 https://t.me/Iran6Rang

حتی برای این کار اصطلاح مخصوصی هم داشتند. قابله به مادر می‌گفت که «سیب‌زمینی شیرین را شکسته است.» به این معنی که از یک سیب‌زمینی شیرین سفت برای ضربه به جمجمه آسیب‌پذیر و حساس نوزاد استفاده کرده است.

«پدر و مادرها نقشی در این تصمیم نداشتند. به صورت سنتی توقع می‌رفت که نوزاد اینترسکس حتی آنقدر زنده نماند که به گریه کردن برسد.»

🏳️‍🌈 https://www.instagram.com/6rangiran

اما این روزها بیمارستان‌ها در کنیا افزایش یافته و ماماها در بیمارستان‌ها خدمات به دنیا آوردن نوزاد را انجام می‌دهند. گروه ده خواهران محبوب این روزها قابلگی نوزادان را به دست ماماهای بیمارستان‌ها می‌سپارند و در عوض به حمایت از نومادران و افزایش آگاهی درباره انتقال ویروس اچ‌آی‌وی می‌پردازند. اما متاسفانه قابلگی به شیوه سنتی هنوز در مناطق دورافتاده انجام می‌شود و همان اتفاق‌ها به صورت پنهانی می‌افتد.

—-

پی‌نوشت: ذکراین نکته لازم است که اینترسکس بودن نوزاد لزوما قابل دیدن در زمان تولد نیست. به عنوان مثال ممکن است اینترسکس بودن یک وضعیت کروموزمی باشد که قابل دیدن نیست و یا ممکن است اندام‌های داخلی بدن متعلق به جنس مخالف باشد یا با ارگان‌های داخلی جنس ظاهری تعیین شده برای فرد متفاوت باشد و خود فرد ممکن است تا سال‌ها یا تا زمان مرگ به این موضوع پی نبرد. منظور از اینترسکس بودن دراین متن وضعیت قابل مشاهده نوزاد یعنی داشتن همزمان کلیتوریس و پنیس است.

🏳️‍🌈 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com