یک دختر جوان ساکن سنندج، به اتهام «انتشار مطالب سیاسی در شبکه‌های اجتماعی» بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ ماموران اداره اطلاعات با مراجعه به منزل پدری سارا کمانگر او را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند.

کردپا به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد؛ انتشار مطالب سیاسی در نرم‌افزارهای پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی دلیل بازداشت این دختر فعال در فضای مجازی از سوی نیروهای اطلاعاتی اعلام شده است.

این منبع آگاه افزود: پیگیری‌های خانواده‌ی کمانگر جهت اطلاع از سرنوشت فرزندشان تاکنون پاسخ مثبتی درپی نداشته است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این دختر فعال در فضای مجازی جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج انتقال یافته است.

با استناد به جدیدترین گزارش آماری برای سال گذشته، ۵۶۴ نفر از شهروندان در غرب کشور بنابه فعالیت سیاسی، مدنی، وبلاگنویسی و زیست‌محیطی بازداشت شده که برای ١١٩ نفر حکم زندان صادر گردیده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com