روژِی کورد: محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و یکی از دو نامزد جناحی که به اصول‌گرایان مشهور شده اند، در دومین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفته بود که گشایش نسبی فضای فرهنگی در مقایسه با دولت محمود احمدی‌نژاد و توسعه اماکن فرهنگی و هنری در ایران محدود است به فعالیت‌های شهرداری تهران. سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی در واکنش به این سخنان بیانیه‌ای صادر کرده است و اظهارات وی را رد نموده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: “شهردار محترم تهران ۱۲ سال است که شهردار تهران بوده و حتما به خاطر دارند که خانه سینما در دولت دهم و در زمان شهرداری ایشان بر تهران توسط دولت گذشته تعطیل و پلمپ شد.”

بحران خانه سینما در ۷دی ۱۳۹۰ آغاز شد. منصور واعظی، دبیر وقت شورای فرهنگ عمومی که از نهادهای زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ریاستش را در آن زمان محمود احمدی‌نژاد به عهده داشت اعلام کرده بود که بر اساس مصوبه این شورا به علت تفاوت اساسنامه خانه سینما با مصوبه شورای فرهنگی، خانه سینما، به عنوان مهم‌ترین تشکل صنفی سینماگران ایرانی جایگاه قانونی و حقوقی ندارد.

رضا صالحی امیری، وزیر ارشاد اسلامی ۳۰ دی ۹۵ در دیدار با ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه خبر داده بود که ۱۰ فیلم با مضامین فمینیستی از رقابت در جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com