روژی کورد: بنا بر گزارش رسانه‌های اماراتی، میان یک قایق ایرانی و یک کشتی اماراتی در خلیج‌ تعقیب و گریز رخ داده است.

بر طبق گزارش پایگاه خبری «گلف نیوز»، در جریان این درگیری‌ها یک نظامی اماراتی کشته شده است اما جزئیات بیشتری از این خبر هنوز اعلام نشده است.

روابط سیاسی ایران و امارات در سال‌های گذشته به جز موضوع جزایر سه گانه آرام بوده است.

علاوه بر نیروی دریایی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با استفاده از قایق‌های تندرو در خلیج حضور دارند و بارها تقابل لفظی این قایق‌ها و شناورهای نظامی آمریکا در خلیج خبرساز شده است.

همزمان سایت مصری «عربی ۲۱» مدعی شد که ایران از «حسین علی سجوانی» میلیاردر اماراتی و دوست صمیمی دونالد ترامپ خواسته است که برای ملایم ساختن دیدگاه ترامپ درباره ایران نقش میانجی ایفا کند.

حسین علی سجوانی، یک میلیاردر اماراتی است که از گذشته با ترامپ روابط اقتصادی داشته و از دوستان صمیمی او به شمار می‌رود. برخی رسانه‌ها وی را ایرانی الأصل معرفی کرده‌اند اما او این مسئله را رد کرده و گفته که مادربزرگش عراقی است و دایی‎‌های پدرش همچنان در بغداد زندگی می‌کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com