روژی کورد: به‌گزارش رویترز، یک مقام بلندپایه ارتش اسرائیل که نخواست نامش منتشر شود به روزنامه‌نگاران گفته است که «چند تن سلاح شیمیایی» همچنان در اختیار نیروهای بشار اسد است.

این مقام ارتش اسرائیل گفته است که به‌طور مشخص حدود سه تن وزن سلاح‌های شیمیایی ارتش سوریه است.

احمد اوزومجو، مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی روز چهارشنبه ۱۹ آوریل / ۳۰ فروردین اعلام کرد که بررسی‌های کمیته حقیقت‌یاب نشان می‌دهد که در حمله به خان شیخون از گاز سارین یا یک ماده مشابه استفاده شده است.

آویگدور لیبرمن روز چهارشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۶۶، با اطمینان کامل گفت: «دو حمله علیه غیرنظامیان و حمله به بیمارستان محلی ادلب دستور مستقیم و از قبل طراحی شده بشار اسد بود که توسط جنگنده های سوریه انجام شد.»

لیبرمن در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه نیز به نحوی در این حملات مشارکت داشت یا نه، گفت: «ما این بخش را نمی دانیم اما بی هیچ تردیدی، با اطمینان صد در صدی می گوییم که از الف تا تای تمت در این حمله به دستور اسد انجام شد.»

آویگدور لیبرمن بعد از گرفتن اطلاعات تازه از سوی نهادهای مهم اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در رابطه با حمله شیمیایی اسد به خان شیخون در استان ادلب، با «اطمینان صد در صدی» از «دستور مستقیم بشار اسد برای حملات شیمیایی در ادلب» سخن گفت.

باور کارشناسان اطلاعاتی این است که سازمان اطلاعات نظامی ارتش و سایر نهادهای اطلاعاتی اسرائیل برای گردآوری اطلاعات در مورد جنگ داخلی سوریه فعالیت گسترده دارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com